استاندار خوزستان گفت: در کشور ما پاسداری و تکریم از ایثار و فداکاری سربازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز به شکل جدی صورت می‌گیرد و وظیفه ما نیز همین است که یاد آنها را تکریم کنیم و آنها را نیز به عنوان الگوهای مختلف به جامعه معرفی کنیم

مستندنگاری مدیریت غیرنظامی دفاع مقدس در دستور کار پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران، مدیران دستگاه های اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل استان خوزستان حضور یافت و ضمن تقدیر از عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق و قدرت دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان مدیران پیشکسوت دوران دفاع مقدس، در آئین رونمایی از کتاب «مدیریت غیرنظامی در دوران دفاع مقدس» شرکت یافت. شریعتی در این نشست اظهار داشت: در همه کشورها حفظ حرمت، احترام و تکریم سربازانی که در جنگ‌های آن کشورها از جان خودشان گذشتند و برای پاسداری از مرز، خاک و آن سرزمین ایستادند همواره مستدام است.

وی افزود: در کشور ما این پاسداری و تکریم از ایثار و فداکاری سربازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز به شکل جدی صورت می‌گیرد و وظیفه ما نیز همین است که یاد آنها را تکریم کنیم و آنها را نیز به عنوان الگوهای مختلف به جامعه معرفی کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر ما مسئولان واجب است که این حرمت‌ها و پاسداری‌ها را بیش از پیش حفظ کنیم بیان کرد: تلاش کنیم که این عزیزان اسوه و الگوی جامعه ما شوند نه اینکه الگوهای جامعه ما افرادی باشند که با فرهنگ و دین ما متناسب نیستند.

وی گفت: در خوزستان به دلیل اینکه موزه کاملا زنده دفاع مقدس است شاید کوتاهی کردیم و باید زمان ویژه‌ای برای معرفی عزیزان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و جامعه امروزی تلاش کنیم.

محمد حری مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در طرح جامع پدافند غیر عامل توانستیم تهدیدات و آسیب های عمده استان را به صورت کلان شناسایی کنیم.

وی افزود: فرمانداران شهرستان های خوزستان در راستای شناسایی تهدیدات و آسیب های شهرستان هایشان به صورت هدفمند گام بردارند.

مدیرکل پدافند استان خوزستان بیان کرد: از ظرفیت‌های یک درصد اعتبارات در زمینه اقدام برای مصونیت سازی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به کتاب مدیریت غیرنظامی در دوران دفاع مقدس گفت: این طرح، ایده مقتدایی(استاندار سابق خوزستان) بود که در نظر داشتند از تجربیات مدیران سابق و در دوران جنگ استفاده شود و نیز معتقد بودند که مدیران فعلی نیز باید در زمینه پدافند غیرعامل آموزش ببینند.

حری درباره اقدامات انجام شده در جهت تهیه و جمع‌آوری مطالب کتاب تصریح کرد: 400 نفر را شناسایی کردیم که توانستیم با 70 نفر در غالب 250 ساعت از آن ها مصاحبه های تصویری و تفسیری انجام شد که خروجی این مصاحبه ها کتاب فعلی شد.

در این آئین که با حضور جمع کثیری از فرمانداران و مدیران استان در استانداری خوزستان برگزار گردید، عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین استان خوزستان ضمن تشکر از کلیه ی کسانی که در معاونت امنیتی و انتظامی و به خصوص اداره کل پدافندغیرعامل استان در به ثمر نشستن این ایده و ثبت تاریخ شفاهی مدیران به عنوان سرمایه ی معنوی که متعلق به نسل جوان کشور است، نقش داشتند، اظهار داشت: مدیران دولتی می بایست همانگونه که در حفظ اموال فیزیکی بیت المال نهایت دقت و مراقبت را به عمل می آورند در ثبت تجارب مدیریتی که با هزینه ی بیت المال به دست ایشان رسیده و در ذهن تک تک مدیران وجود دارد، جانب امانت را رعایت نموده و برای انتقال به نسل های آینده آن را ثبت نمایند. مقتدایی اداراه کل پدافند غیرعامل را مدعی و مسئول دریافت و نگهداری این تجارب مدیریتی به عنوان اقدامی پدافندی دانست.

نشست مشترک فرمانداران، شهرداران، مدیران دستگاه های اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل استان خوزستان با برگزاری دوره ی آموزشی در حوزه ی سایبری و با موضوعات تهدیدات فضای مجازی و تهدیدات تلفن همراه در صبح و بعد ازظهر ادامه یافت و در پایان روز اداری یکشنبه 1 بهمن ماه به کار خود پایان داد.

منبع: پایداری ملی

انتهای پیام/

مستندنگاری  در دستور کار پدافند غیرعامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار