پادشاه اردن در دیدار با مایک پنس بر ضرورت انتخاب قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین تاکید کرد.

عبدالله دوم در دیدار با معاون ترامپ: قدس شرقی باید به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت شناخته شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «عبدالله دوم»، پادشاه اردن  معتقد است مناقشه میان فلسطین و اسرائیل فقط با تصمیم دو طرف برای پایان دادن به آن حل خواهد شد.

عبدالله دوم در نشست مشترک با «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا در امان، پایتخت اردن بار دیگر بر موضع اردن در مناقشه اسرائیل و فلسطین تایید کرد و گفت قدس شرقی باید به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت شناخته شود.

وی اعلام کرد مناقشه فلسطین و اسرائیل فقط با تصمیم دوجانبه حل می شود و از معاون رئیس جمهور آمریکا خواست تا اعتماد و اطمینان در این زمینه را احیا کند.

پادشاه اردن خاطر نشان کرد قطعنامه آمریکایی بخشی از یک توافق جامع برای پایان دادن به مناقشه نیست و دولت واشنگتن اکنون با چالشی بزرگ برای غلبه بر آن مواجه است.

مایک پنس نیز در این نشست اعلام کرد آمریکا متعهد به راه اندازی مجدد فرایند صلح است.

اردن در کنار مصر از کشورهای عربی هستند که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند. این در حالی است که روابط دیپلماتیک امان- تل آویو پس از کشته شدن 3 تبعه اردن به دست نظامیان صهیونیست متوقف شده بود.

مایک پنس پیش از آغاز سفر منطقه ای خود به خاورمیانه تاکید کرده بود در این سفر بر مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم متمرکز است.

معاون ترامپ امروز یکشنبه  پس از امان وارد سرزمین های اشغالی می شود تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند.

انتهای پیام/

 

اظهارات پادشاه اردن در دیدار با مایک پنس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار