نزاع های فردی و دسته جمعی حجم زیادی از پرونده های موجود در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان را به خود اختصاص داده است.

خشونت،نزاع فردی ودسته جمعی بیشترین آسیب اجتماعی در استان ایلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  فرزاد یاسمی معاون اجتماعی نیروی انتطامی استان ایلام بیان کرد: حجم زیادی از پرونده های موجود در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی به سبب نزاع های فردی و دسته جمعی است.

ساسان روندی مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام اظهار کرد: ۱۷.۶درصد از پرونده های این اداره کل در سال گذشته در مورد نزاع و خشونت بوده است.

محمد فرجی یکی از شهروندان استان گفت: اگر در زمان خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم یک عمر پشیمانی در پی نخواهیم داشت.

خشم دفاع از حقوق خود به شیوه خصمانه است

مهدی شریفی یکی از مدرسین دانشگاه   بیان کرد: انگیزه خشم معمولا دسترسی به اهداف و خواسته های شخصی است.

وی اضافه کرد: افراد چون به خواسته ها و اهداف خود نمی رسند و معمولا ناکام می شوند در این زمان دست به رفتار و اعمال خشونت آمیز و پرخاشگر می زنند هیجاناتی که به دنبال خشم می آیند معمولا عبارتند از زودرنجی، حسادت، افسردگی، اضطراب و حس انتقام جویی الزوم کنترل خشم در دوران کودکیست.

لزوم کنترل خشم در دوران کودکی

شریفی کنترل خشم در دوران کودکی را امری مهم دانست و گفت: بچه ها معمولا فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زیادی می بینند که قهرمان این فیلم ها معمولا با دست زدن به اعمال پرخاشگرانه و خشونت آمیز به اهداف و خواسته های خود می رسند.

وی ادامه داد: این بچه ها چون الگوبردارهای خیلی قوی هستند از این فیلم ها الگوبرداری می کنند و آن را در زندگی واقعی اجرا می کنند.

علی باپیری یکی از روانشناسان استان اظهار کرد: در یک نزاع دسته جمعی کلی می توان علل خشم را به عوامل اجتماعی، فرهنگی، شخصی و موقعیتی دانست.

باپیری با اشاره به راهکار کنترل خشم، گفت: سعی کنیم از آن موقعیت و مکان خشم فاصله بگیریم، وضعیت را تغییر دهیم و به موقعیت هایی که هشدار دهنده خشم هستند را پیدا کنیم.

انتهای پیام/با

 

نزاع های فردی و دسته جمعی در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.