پوركاظمى در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کارنامه سى و یکمین آزمون جایابى دندانپزشکى ساعت ١٨ منتشر مى شود

رئیس سنجش پزشکى از انتشار کارنامه سى و یکمین آزمون جایابى دندانپزشکى در ساعت ١٨ امروز خبر داد.

کارنامه سى و یکمین آزمون جایابى دندانپزشکى ساعت ١٨ منتشر مى شودمحمد حسين پوركاظمى در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتشار كارنامه آزمون کارنامه علمی سی و یکمین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور گفت: كارنامه اين آزمون امروز اول بهمن منتشر می شود.

وى در ادامه عنوان كرد: همه شركت كنندگان در آزمون جايابى دندانپزشكى پذيرفته شده اند و پس از مشاهد كارنامه خود در سايت سنجش پزشكى، اقدام به انتخاب محل تحصيل خود مى كنند.

پوركاظمى خاطر نشان كرد: پس از انتخاب رشته پذيرفته شدگان سی و یکمین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور بر اساس ظرفيت جايابى مى شوند.

رئيس سنجش پزشكى به ظرفيت سی و یکمین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور اشاره كرد و گفت: ٥٠ نفر در اين آزمون پذيرفته شدند، تعدادى از قبول شدگان در دروره تكميلى، ١٨ نفر در سال پنجم و مابقى در سال چهارم تحصيل خواهند كرد.

راهكارهايى بر ارزشيابى مدارک تحصيل در وزارت بهداشت

بر اساس مصوبه شورای عالی ارزشیابی مدارک تحصیلی در وزارت بهداشت به ۱۷ خرداد ماه ۹۴ داوطلبان آزمون جايابى دندانپزشكى برای ارزشیابی مدرک تحصیلی سه گزينه پيش روى خود دارند كه مى توانند آن را انتخاب كنند.

راه نخست: داوطلبان مى توانند محل مورد نظر را انتخاب و از سال چهارم یا پنجم دندانپزشکی شروع به تحصیل كنند همچنين اين امكان وجود دارد كه بر اساس لیست واحدهای تکمیلی (در یکی از دانشگاه های پذیرنده به شرح جدول اعلام شده در اطلاعیه)؛ از ساعت ۱۸ یکشنبه اول بهمن تا ساعت ۱۸ چهارشنبه ۴ بهمن با توجه به نمره و رتبه ادامه تحصيل دهند.

پذيرفته شدگان با نمره های ۳۴۸ - ۲۲۵ (رتبه های ۱ تا ۱۸) مجاز به انتخاب و ادامه تحصیل بر اساس لیست واحدهای تکمیلی هستند.

پذيرفته شدگان با نمره های ۲۲۲ - ۱۹۲ (رتبه های ۱۹ تا ۳۵) مجاز به انتخاب و ادامه تحصیل در سال پنجم دندانپزشکی هستند.

پذيرفته شدگان با نمره های ۱۸۹ - ۱۱۷ (رتبه های ۳۶ تا ۴۹) مجاز به انتخاب و ادامه تحصیل در سال چهارم دندانپزشکی هستند.

دانش آموختگان دانشگاه های نامعتبر مجاز هستند تا بر اساس نمره و رتبه، به شرح زیر محل مورد نظر را انتخاب كنند:

پذيرفته شدگان با نمره های ۳۴۸- ۲۲۵ (رتبه های ۱ تا ۱۸) مجاز به انتخاب و ادامه تحصیل در سال پنجم دندانپزشکی هستند.

پذيرفته شدگان با نمره های ۲۲۲ - ۱۱۷ (رتبه های ۱۹ تا ۳۵) مجاز به انتخاب و ادامه تحصیل در سال چهارم دندانپزشکی هستند.

هنگام انتخاب محل تحصیل، هر داوطلب می تواند تمام دانشگاه های پذیرنده (بر حسب سال پذیرش یا واحدهای تکمیلی) را انتخاب کند.

افرادی که هنگام انتخاب محل تحصیل، از تمام گزینه های قابل انتخاب استفاده نکنند و در نتیجه، (برحسب نمره و رتبه کسب شده) پذیرفته نشوند، حق هیچ گونه اعتراضی ندارند و مانند مشمولان بند ۲ زیر، باید در دوره بعدی آزمون شرکت کنند، به همين دليل توصیه می شود که داوطلبان، تمام دانشگاه ها را (مندرج در جدول اطلاعیه) به ترتیب اولویت مورد نظر خود انتخاب کنند.

راه دوم: نتایج نهایی همراه با نحوه و زمان ثبت نام از طریق سايت سنجش پزشكى اعلام خواهد شد، كسانى كه تمايل به ادامه تحصيل بر اساس نتيجه پذيرفته شده ندارند بايد از انتخاب محل انصراف بدهند و اعلام كنند كه تمایل به شرکت مجدد در آزمون دوره بعد (دوره سی و دوم) جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور كنند.

این گروه باید علاوه بر اعلام انصراف از طریق سایت سنجش پزشكى (مراجعه به لینک انتخاب محل، از ساعت ۱۸ روز یکشنبه اول بهمن تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۴ بهمن، فرم شماره یک همین اطلاعیه را تکمیل و حداکثر تا روز یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ از طریق پست پیشتاز به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

راه سوم: داوطلبان مى توانند از انتخاب محل و شرکت در آزمون دوره بعد جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور، به منظور تطبیق واحد انصراف دهند.

این گروه با قبول پرداخت هزینه های مترتب، بعد از دریافت معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی، به یکی از دانشگاه های مادر (تهران، شهید بهشتی، مشهد، اصفهان، شیراز) جهت تطبیق واحد مراجعه می کنند، این مسیر یک نیمسال تحصیلی طول خواهد كشيد و در این فرآیند، نتیجه اعلام شده از سوى دانشگاه، غیرقابل تجدید نظر و قطعی تلقی می شود.

این گروه باید علاوه بر اعلام انصراف از طریق سایت (مراجعه به لینک انتخاب محل، از ساعت ۱۸ روز یکشنبه اول بهمن تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۴ بهمن، فرم شماره دو همین اطلاعیه را تکمیل و حداکثر تا روز یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ از طریق پست پیشتاز به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

این گروه از داوطلبان موظف هستند پس از تطبیق واحد در یکی از دانشگاه های مادر، شخصاً نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشکده های دندانپزشکی کشور اقدام کنند؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئولیتی در قبال اخذ پذیرش برای این افراد ندارد.

داوطلبان لازم است «مصوبه ۱۷ خرداد ۹۴ شورای عالی ارزشیابی مدارک تحصیلی» را با دقت مطالعه کنند، انتخاب هر یک از این سه مسیر، قطعی است و امكان تجدید نظر نیست؛ بنابراين داوطلبان هنگام انتخاب دقت لازم را داشته باشند.

با توجه به متفاوت بودن میزان شهریه دانشگاه های مختلف، داوطلبان موظفند پیش از انتخاب محل تحصیل از مبلغ شهریه دانشگاه های مورد نظر خود (از طریق مراجعه به سایت دانشگاه، و مراجعه حضوری) آگاه شوند، پس از قبولی هیچ عذری پذیرفته نیست.

به دلیل محدودیت زمانی، درخواست هایی که حداکثر تا روز یکشنبه ۸ بهمن ۹۶ تحویل پست نشوند، بررسی نخواهند شد.

بر اساس مصوبه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک تحصیلی ( ۱۷ اسفند ۹۵)، سی و دومین دوره آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور (تابستان ۹۷) آخرین دوره برگزاری این آزمون خواهد بود و از آن پس، تمام افراد باید در آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور شرکت کنند.

مجموع ظرفیت اعلام شده برای انتخاب محل دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور در دانشگاه های علوم پزشکی بابل، بیرجند، رفسنجان، زنجان، قزوین، کردستان، لرستان و مازندران و دانشگاه آزاد واحد تهران و واحد خوراسگان است.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار