معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از وجود بیش از 350ساختمان ناایمن در سطح شهر مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ خلیل‌الله کاظمی گفت: بیش از 350 ساختمان ناایمن در سطح شهر مشهد وجود دارد که طبق مصوبه سال 95 در شورای عالی شهرسازی و معماری و مطابق مبحث 22 مقرر شد چک لیست‌هایی برای بررسی ایمنی این ساختمان‌ها در طول بهره‌برداری تهیه شود.

وی افزود: براین اساس، برای بیش از 200 ساختمان موجود در شهر مشهد شناسنامه ایمن تهیه شده و چک لیست‌های نظارتی با همکاری سازمان آتش‌نشانی، استانداری و نظام مهندسی درنظر گرفته شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: اخطارهای اولیه و مرحله دوم برای ساختمان‌های ناایمن توسط ضابطان قضایی صادر شده و کار توسط سازمان آتش‌نشانی دنبال می‌شود.

کاظمی افزود: اگر برابر چک لیست‌های ارائه شده، مالکان نسبت به رفع خطر اقدام کنند، تاییدیه‌های لازم صادر می‌شود. در غیر این صورت از طریق معاون دادستان در پیشگیری از وقوع جرم پرونده تشکیل می‌شود و کار به مراجع قضایی واگذار می‌گردد.

وی گفت: بدین ترتیب با صدور اخطار و یا تشکیل پرونده قضایی سازمان‌های ناایمن ملزم به ایمن‌سازی شدند و با این شیوه تاکنون 80 مورد از ساختمان‌هایی قدیمی ایمن‌سازی شدند.

انتهای پیام// م.م

اهمیت ایمن سازی ساختمان های سطح شهر مشهد

برچسب ها: دادگستری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.