حکیم زاده گفت: نوآموزان بهترین سفیران برای آموزش خرده فرهنگ‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در جشنواره نوآموزان ایران من که صبح امروز در یکی از مدارس منطقه ۲ برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره فرصت خوبی را فراهم کرده تا مهارت آموزش چند فرهنگی از نوآموزان در اختیار آنها قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در مورد چند فرهنگی کم کار کردیم علی رغم آنکه در آیات قرآنی هم به تفاوت‌ها اشاره شده و باید این اختلافات را ارزشمند دانسته است و نوآموزان را به این نگاه سوق دهیم تا این تفاوت ها را به رسمیت بشناسند.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: به همان اندازه که هموطن بلوچ ما ایرانی است هموطن تهرانی ما هم ایرانی محسوب می‌شود بنابراین باید به تفاوت های فرهنگی احترام گذاریم، به نظر می‌رسد، جشنواره‌هایی با چنین رویکردی بیش از هر منطقه در تهران نیاز داریم.

تفاوت فرهنگ‌ها در داخل کشور موجب طنز شده است

حکیم زاده بیان کرد: با توجه به شرایط امروزی اگر خرده فرهنگ‌ها را به رسمیت بشناسیم فرصت بسیار مناسبی خواهد بود اما متاسفانه یکی از اشکالات فعلی این است که تفاوت فرهنگ ها موجب طنز شده و برای اصلاح جامعه نیازمند توجه به آموزش ها از دوره پیش دبستانی هستیم بنابراین مربیان باید در این مورد وارد عمل شوند.

معاون اموزش ابتدایی نوآموزان را بهترین سفیران فرهنگی دانست، گفت: همچنان که همیار پلیس تجربه موفقی برای توجه به راهنمایی و رانندگی ایمن بود آموزش خرده فرهنگ ها به نوآموزان هم می تواند موثر واقع باشد.

وی ادامه داد: در راهکار ۱-۷ سند تحول بنیادین به تقویت هویت فرهنگ ایرانی اسلامی توجه شده است و امیدوارم از این الگو همچنان استفاده شود و این تجربه برگزاری جشنواره در تمام مناطق تهران تکرار شود.

در ادامه مراسم نادر جهان آرای معاون آموزش ابتدایی تهران گفت: برنامه امروز در مفاهیم آموزشی انتقال مفاهیم فرهنگی موثر است.

وی افزود: مفاهیم فرهنگی کار رسانه ای می طلبد و وجود مرکز مطالعات و پژوهش یا شبه موزه ها در یکی از مناطق موثر است تا فعالیت های آموزشی و فرهنگی را تقویت کند همچنین نمایشگاه و کارگاهی برای این منظور برگزار شود.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران یادآور شد: هرگونه نقد و پیشنهادی در این مورد را پذیرا هستیم چرا که به بهبود کار کمک می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.