دستگیری مزاحم تلگرامی در تربت جام

عامل ایجاد مزاحمت سایبری برای زن جوان توسط پلیس فتای شهرستان تربت جام شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری مزاحم تلگرامی در تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرهنگ هوشنگ کیانی فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت:: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر مزاحمت سایبری با تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار تیمی از پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه شاکی اعلام داشت عکس‌های خصوصی اش را داخل یک کانال تلگرامی ذخیره کرده است و یکی از عکس‌ها را برای یکی از کانال‌های که همکارانش عضو بوده اند به اشتراک گذاشته است و سپس شخصی با اکانت ناشناس پیام‌های تهدید آمیزی مبنی بر ادامه ارتباط با وی و فرستادن عکس‌ها و فیلم‌های بیشتر برای اخاذی ارسال کرده است.

کیانی ادامه داد: کارشناس پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم را در استان یزد شناسایی کرد و به پلیس فتا احضار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام در ادامه گفت:: متهم ۴۶ ساله که فردی سابقه دار است در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده به اخاذی اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه خودداری کنند و همواره از کد‌های امنیتی برای جلوگیری از سرکشی افراد غیرمجاز در گوشی‌های خود استفاده کنید.

انتهای پیام// س. ج.
 
 


شناسایی و دستگیری مزاحم سایبری در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار