نیچروان بارزانی در سفر امروز یکشنبه خود به تهران، با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی کُردی روداو گزارش داد نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، امروز یکشنبه در راس هیئتی به منظور دیدار با رئیس جمهور، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران راهی تهران می‌شود.

در بیانیه کنسولگری ایران در اربیل آمده است نچیروان بارزانی، نخست وزیر دولت منطقه‌ای کردستان عراق، در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و گفتگو با کشور‌های دیگر درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی به تهران سفر می‌کند.

در این بیانیه آمده است قباد طالبانی، معاون بارزانی، در این سفر وی را همراهی می‌کند.

کنسولگری ایران در اربیل اعلام کرد سفر این هیئت به تهران که تا روز دوشنبه ادامه دارد حائز اهمیت است. این سفر، اولین سفر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تهران از زمان برگزاری همه‌پرسی در این منطقه و تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر غیرقانونی بودن این همه‌پرسی است.

هیئت کردستان عراق در این سفر دو روزه نشست‌هایی را با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، علی لاریجانی، رئیس مجلس، و دیگر مقامات ایرانی از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار می‌کند.

انتهای پیام/

سفر نیچروان بارزانی به ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار