بخشدار مرکزی خاش گفت: لوح فشرده شناسنامه عمومی و آماری بخش مرکزی این شهرستان در راستای تسهیل تدوین آمایش سرزمین برای نخستین بار در کشور تهیه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش اظهار داشت: در قالب این لوح بانک اطلاعات جامع روستایی شامل تمام داده‌های مرتبط با روستا‌های بخش مرکزی خاش اعم از جستجو و گزارش گیری موقعیت‌ها و فواصل، جمعیت ها، بانک اطلاعات شورا‌های اسلامی و دهیاریها، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و ... در سه سطح تدوین آمار و اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها و سپس تبدیل به نرم افزار تهیه شده است.

شجاعی ادامه داد: از آنجایی که دسترسی به آمار و ارقام و تجزیه و تحلیل و پایش اطلاعات می‌تواند مبنای درستی برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و سنجیده برای هر حوزه باشد تسهیل این دسترسی از جایگاه خاصی در دستگاه‌های دولتی برخوردار است.

وی افزود: این اقدام با تلاش کارکنان بخشداری مرکزی خاش و پشتیبانی و نظارت فرمانداری شهرستان و همکاری دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در راستای دولت الکترونیک و تکریم مخاطبان و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع بخش مرکزی در مدت ۱۰ ماه انجام شده است.

بخشدار مرکزی خاش گفت: از آنجایی که این اقدام برای نخستین بار در سطح بخش‌های کشور انجام می‌شود و مطمئنا در این نسخه نقاط ضعف و کاستی‌هایی نیز وجود دارد انتظار می‌رود مخاطبان این نرم افزار، نظرات و پیشنهادات خود را به این بخشداری ارائه دهند تا در نسخه‌های تکمیلی بعدی اصلاح شود.

وی از مدیران کل دفتر برنامه ریزی و نوسازی و تحول اداری، دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات، دفتر امور روستایی و دهیاریها، دفتر روابط عمومی، فرمانداری شهرستان خاش، کارکنان بخشداری مرکزی و شماری از نخبگان و ادارات و دستگاه‌هایی که در تهیه این کار ارزشمند همکاری کردند تقدیر کرد.

شجاعی گفت: این لوح فشرده که کار فنی ان نیز توسط یک شرکت دانش بنیان بومی استان طراحی فنی شده است به زودی در فرصتی مناسب با حضور مسوولان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 تهیه لوح فشرده شناسنامه عمومی و آماری برای اولین بار درخاش

برچسب ها: شورای شهر ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار