با لغو پنج پرواز دیگر فرودگاه بین المللی اهواز، پرواز‌های لغو شده روز شنبه در فرودگاه‌های اهواز و آبادان به دلیل گرد و غبار و کاهش دید خلبان به ۱۶ مورد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز گفت: سه پرواز خروجی، و ۲ پرواز ورودی عصر شنبه این فرودگاه لغو و حداقل چهار پرواز دیگر این فرودگاه با تاخیر همراه است.

مجید ملایانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:پرواز مسیر مشهد - اهواز - مشهد هواپیمایی تابان به شماره ۶۲۱۳ و ۶۲۱۴، پرواز مسیر تهران - اهواز - تهران هواپیمایی آتا به شماره ۵۷۱۸ و ۵۷۱۹ و پرواز خروجی ۴۳۳۹ هواپیمایی سپهران به مقصد بندرعباس، به دلیل استمرار پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در آسمان اهواز لغو شدند.

وی افزود: پرواز مسیر تهران - اهواز - تهران هواپیمایی تابان با شماره‌های ۶۲۷۵ و ۶۲۷۶، پرواز شماره ۲۷۰ اهواز - بندرعباس هواپیمایی ایران ایر و پرواز شماره ۵۶۲۸ هواپیمایی آتا نیز با تاخیر همراه هستند.

فرودگاه بین المللی اهواز به بیش از ۲۰ نقطه پرواز داخلی و خارجی دارد که روزانه بیش از ۱۰۰ پرواز رفت و برگشت از این فرودگاه انجام می‌شود.

غلظت گرد و غبار در روز شنبه برای دومین روز در بیشتر مناطق خوزستان تداوم یافت و در ساعت ۱۵ روز شنبه تا بیش از ۲۶ برابر حد مجاز است.

بنابر اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان غلظت گرد و غبار در ساعت ۱۸:۰۰ روز شنبه در سوسنگرد ۹ هزار و ۳۳۸، در اندیمشک سه هزار و ۱۲۸ (۲۳،۷ برابر حد مجاز)، دزفول سه هزار و ۱۹، امیدیه ۲ هزار و ۶۱۱، شادگان یک هزار و ۴۴۶، اهواز یک هزار و ۳۲۸ و آبادان یک هزار و ۱۶۴ میکروگرم بر متر مکعب اعلام شد.

بالاترین میزان غلظت گرد و خاک در ساعت ۹ صبح روز شنبه در سوسنگرد به ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب (۶۶ برابر حد مجاز) رسید و دیروز بالاترین غلظت گرد و غبار در اهواز ۵۳ برابر حد مجاز بود.

ستاد مدیریت بحران خوزستان ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۱۳ شهرستان خوزستان را به دلیل گرد و غبار در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.

وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان همچنین مدارس ۱۷ شهرستان خوزستان را در روز شنبه تعطیل کرد.

بنا بر گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان منشا گرد و غبار روز گذشته در خوزستان کانون‌های داخلی بود که با وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت فعال شد.

کانون گرد و غبار شنبه خوزستان با منشا خارجی و از عراق اعلام شد.

شاخص مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میگروگرم بر متر مکعب است.

 

انتهای پیام/پ

 

آلودگی هوت در خوزستان

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.