معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه سالیانه سه هزار نفر در اثر حریق جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت عصر امروز در مراسم اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده ای از مردم جان خود را در اثر حوادث از دست می دهند و از سال 1989 کشورها به جامعه ایمن بهداشت جهانی پیوستند و در سند چشم انداز به این مسئله توجه ویژه ای شده است.
 
وی بیان کرد: جامعه ایمن بدین معنی است که وقتی 16 هزار نفر در اثر تصادفات فوت می‌کنند اقدامات خوبی در زمینه کاهش حوادث انجام نشده است.
 
ایازی افزود: سالیانه سه هزار نفر در اثر حریق فوت، 30 هزار نفر بستری و 150 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

2 میلیون و 900 هزار ماموریت سالانه در اورژانس

وی با اشاره به اینکه اورژانس سالیانه 2 میلیون و 900 هزار ماموریت انجام می دهد، عنوان کرد: مشارکت مردم در فرهنگ سازی بسیار مهم است و مشارکت بین بخشی دومین عامل در ایجاد جامعه ایمن است.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: کشورمان زلزله خیز است پس نباید ساختمان‌هایی آسیب پذیر بسازیم که این مسئله قابل رفع است. ما باید از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم و برای این کار باید از یک مدیریت واحد مثل سازمان‌های مردم نهاد بهره برد و باید اقدامات مناسبی در راستای کاهش حوادث انجام دهیم.
 
وی در خصوص الودگی هوای خوزستان، گفت: میزان آلودگی هوا در خوزستان 65 برابر حد استاندارد است، به همین دلیل در حدود 17  هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اما بیمارستان‌ها توان پذیرش این حجم از مراجعه کننده را ندارد.

امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و نیروی انتظامی

ایازی اشاره کرد: هدف اصلی این همایش فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت بهینه سازمان های ذیربط است.
 
وی افزود: تفاهم نامه‌ای با نیروی انتظامی به زودی امضا می‌شود تا مشارکت سازمان ها افزایش و حوادث ترافیکی کاهش پیدا کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار سلامت ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار