مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک معاینه فنی خودروها روز اول بهمن‌ماه در شهر اردبیل با ۳۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کمیته معاینه فنی خودرو استان اردبیل اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک معاینه فنی خودروها روز اول بهمن‌ماه در شهر اردبیل با 30 درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری مراکز معاینه فنی شهر اردبیل در اعلام تخفیف برای مراکز معاینه فنی خودرو در روز اول بهمن ماه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده 60 تا 80 درصد از آلودگی هوای کلانشهرها به دلیل وجود خودروهاست و اگر معاینه فنی خودروها به صورت اصولی و دقیق انجام شود نقش بسیار مهمی در کنترل آلودگی هوا ایفا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت اجرای قانون هوای پاک افزود: با تصویب این قانون برخی مشکلات و نواقصی که در قوانین پیشین وجود داشت رفع شده است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، گام مثبتی در راستای جلوگیری از آلودگی هوا در استان برداشته شود.

خداپرست بیان کرد: بر اساس قانون هوای پاک، معاینه فنی تمامی وسایل نقلیه موتوری الزامی است و دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه شخصی چهار سال تعیین شده است.

سرهنگ فیروزی، رئیس اداره فنی مهندسی و ترافیکی پلیس راهور استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه در 9 ماهه اول سال 96 نزدیک به 5 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است، عدم ارائه تسهیلات مناسب و عدم آگاهی متقاضیان را از موانع موجود در این طرح عنوان کرد و خواستار اطلاع رسانی و فرهنگسازی در خصوص این موضوع شد.

انتهای پیام/ح

تخفیف معاینه فنی به مناسبت روز هوای پاک در اردبیل

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.