رییس کمیته مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: بر اساس شواهد گسل جنوبی مشهد می‌تواند در زمره گسل‌های دارای پتانسیل لرزه خیزی تلقی شود.

گسل جنوبی مشهد پتانسیل لرزه خیزی داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مهندس محمدرضا مهردوست افزود:  به لحاظ زمین شناسی در این بخش شهر مشهد گسلی وجود دارد و مطالعات زیادی بر روی این گسل در حال انجام است که به زودی گزارش دقیق آن توسط کارشناسان مربوطه آماده و ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس شواهد این گسل می‌تواند در زمره گسل‌های دارای پتانسیل لرزه خیزی تلقی شود که می‌تواند بخشی از ساخت و ساز مهم مشهد که در این بخش واقع شده است را در هنگام فعالیت و زلزله دچار خسارت نماید.

مهردوست درباره تاب آوری ساخت و ساز‌های فعلی شهر مشهد در برابر لرزه‌های محتمل ناشی از گسل‌های اطراف این شهر گفت: در ۱۵ سال گذشته ساخت و ساز شهری در شهر مشهد با تلاش نهادها، ادارات ذی ربط و همچنین جامعه مهندسی پیشرفت قابل توجهی داشته است، که این به همت مهندسان طراح و ناظر و نظارت عالیه در سازمان نظام مهندسی استان بوده است.

رییس کمیته مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود :در حال حاضر در شهر مشهد ساختمانی بدون پی نواری و اسکلت فلزی با بتنی مقاوم در برابر زلزله، مهاربند جانبی (بادبند- دیوار برشی) و سقف بتنی اجرا نمی‌شود.

 
انتهای پیام//ف.ج
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.