مدیر کل کمیته امداد استان گفت : در ۹ ماهه امسال دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان صدقه توسط مردم استان خراسان شمالی جمع آوری شده است .

جمع آوری دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان صدقه در خراسان شمالیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که صدقات پرداختی مردم استان نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است ، گفت : در سال ۹۵ مردم استان خراسان شمالی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صدقه به محرومان این نهاد کمک کردند.

وی افزود : امسال بیشترین سر فصل هزینه کرد صدقات به رفع موردی نیازمندان اختصاص داده شد به‌ طوری‌ که ۲۹ درصد از کل کمک‌های پرداختی این بخش صرف نیازهای موردی خاص مددجویان شده است.

اهرابی با اشاره به این که صدقات و کمک‌های مردمی بر اساس دستورات شرعی هزینه می‌شود ، اظهار کرد : صدقات مردمی در بخش‌های درمانی ، تحصیلی، ازدواج، مسکن، اشتغال و کمک موردی خاص به خانوارهای نیازمند هزینه می شود.

وی گفت : امسال ۲۱ درصد از منابع صدقات برای ساخت و تعمیرات مسکن محرومان  و 10 درصد صدقات به درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمندان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بیان کرد : ۱۰ درصد منابع صدقات هم برای کمک‌هزینه تحصیلی ، دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

اهرابی از اختصاص پنج‌ درصدی بودجه صدقات در بخش سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مددجویان خبر داد و گفت : این بخش از اعتبارات در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به جوانان نیازمند جویای کار پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که مردم خراسان شمالی از ابتدای امسال 39 میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد استان کمک کردند .

وی افزود : مردم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد بیشتر به نیازمندان این نهاد کمک کردند.

وی اظهار کرد : در مدت مشابه سال گذشته مردم استان خراسان شمالی 26 میلیارد و 900 میلیون تومان به مددجویان کمک کردند.

انتهای پیام/آ

کمک 39 میلیاردی مردم به مدد جویان کمیته امداد استان خراسان شمالی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.