وزارت دادگستری آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست حکمی درباره جلوگیری از اجرای طرح رئیس‌جمهور برای پایان دادن به یک برنامه‌ حفاظت از حقوق مهاجران را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه از دیوان عالی این کشور خواست حکم دادگاه بدوی در زمینه جلوگیری از اجرای طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای پایان دادن به یکی از برنامه‌های حفاظت از حقوق مهاجران را سریعا ملغی کند.

یک قاضی آمریکایی روز سه‌شنبه مانع از آن شد که دولت این کشور اجرای برنامه مهاجرتی موسوم به داکا را متوقف کند و به این ترتیب چالش حقوقی دیگری بر چالش‌های رو در روی ترامپ در مسیر اجرای سیاست‌های ضدمهاجرتی افزوده شد.

بر اساس برنامه داکا، کودکانی که از سوی والدینشان به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده‌اند در برابر خطر اخراج از این کشور محافظت می‌شوند. ترامپ در ماه سپتامبر تصمیم گرفت اجرای این قانون را متوقف کند.

«ویلیام آلسوپ»، یکی از قضات منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو، روز سه‌شنبه اعلام کرد اجرای این برنامه باید تا زمانی که دعوای حقوقی بر سر تصمیم ترامپ در جریان است، ادامه یابد.  صدور این حکم در شرایطی صورت می‌گیرد که ترامپ و رهبران کنگره در حال بحث و بررسی اصلاحات گسترده مهاجرتی هستند.

قانون داکا از زمان اجرایی شدن آن از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۲ بیش از هشتصد هزار جوان را از خطر اخراج شدن از آمریکا نجات داده و شرایط کار قانونی را برای ان‌ها فراهم کرده است.

قاضی آلسوپ در حکم خود اعلام کرد دولت فدرال مجبور نیست درخواست‌های جدید افرادی را که قبلا مشمول برنامه داکا نبوده‌اند، بررسی کند.

نوئل فرانسیسکو، دادستان کل، در شکایت تنظیم شده خود با اشاره به فوریت این مسئله از دیوان عالی آمریکا خواست تا قبل از پایان دوره قانونی اجرای این برنامه در ماه ژوئن، حکم خود را در این زمینه صادر کند.

انتهای پیام/

رجوع کردن دولت ترامپ به دیوان عالی آمریکا برای لغو داکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار