شهردار اصفهان گفت: امروزه مالیات ارزش افزوده مهم‌ترین منبع درآمد پایدار است که به حساب خزانه می‌رود وشهرداری‌ها نمی‌دانند بر اساس چه الگویی توزیع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی امروز در گردهمایی شهرداران اصفهان اظهار کرد: برای شهرداری‌ها سازمان‌هایی تعریف کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها قابلیت اجرایی ندارد و باید برای آن فکری شود زیرا دو سازمان که از جنس هم نیستند و با هم وحدت مأموریت ندارند، نمی‌توانند در یک سازمان با هم همکاری کنند.

وی از مطالبه 471 میلیاردی شهرداری‌های استان اصفهان از دولت خبر داد و گفت: نیمی از همین مبلغ را شهرداری اصفهان برای آلاینده‌ها از دولت مطالبه دارد و در مجموع 60 درصد از 471 میلیارد تومان، مطالبه شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان با بیان این که باید به سمت اتحادیه شهرداری‌ها حرکت کنیم، تصریح کرد: این موضوع کمک می‌کند تا شهرداری‌ها به موضوع آشنا و ورود کنند، در ماده 55 حدود 27 وظیفه برای شهرداری در نظر گرفته‌اند اما عملاً شهرداری 300 وظیفه بر عهده دارد و این قانون‌ها انطباقی با شرایط فعلی ندارد.

نوروزی در پایان گفت: امروز در کشور 73 درصد از جمعیت شهری است و قانون فعلی نمی‌تواند جوابگوی نیازها باشد، در لایحه بودجه 97 بخشی از مفاد آن، ضربه می‌زند، مالیات ارزش افزوده که امروزه مهم‌ترین منبع درآمد پایدار است به حساب خزانه می‌رود و سازمان شهرداری توزیع کننده آن است،  شهرداری‌ها نمی‌دانند بر اساس چه  الگویی، این مبلغ توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار