گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید کیفی احمد عبدالرحمان از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید کیفی احمد عبدالرحمان

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

 شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید کیفی احمد عبدالرحمان  یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

زندگیها می گذرند، عمرها سپری می شود، انسانها می آیند و می روند، برگهای ایام، هر روز ورق می خورد اما صداقت ها، ایثارها، خدمت ها، وفاها و محبت ها می ماند و در این میان، برد با کسانی است که نامی در دفتر صالحات بنویسند و عملی برای آخرت انجام دهند و عمر و توان و همت و جهاد و جهدشان در مسیر رضای الهی و در راستای راه خدا وقف و صرف گردد.

شهید کیفی احمد عبدالرحمان فرزند احمد، از بندگان مخلص خدا بود که در سال1337 در محل خارکورک عراق به دیده آمد . دوره کودکی را با محبت خانواده و با الهام از اسلام و در میان کوههای با صلابت کردستان عراق گذرانید و به سن و سال مدرسه رسید، پا به مکتب گذاشت و تا اول راهنمائی تحصیل نمود.

 در سال1357 درخواست پناهندگی از ایران نمود و به ایران آمد و در قرارگاه رمضان به عنوان پیشمرگ بارزانی مشغول گردید و با یک دختر ایرانی ازدواج نمود که حاصل این ازدواج مشترک سه دختر است. در سال1360 به کشور عراق و به شهر اربیل بازگشت و بعد از چهار سال بار دیگر به ایران آمد. سرانجام در تاریخ67/5/8 در یک عملیات برون مرزی در منطقه خارکرکوک عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و روح بلندش به میهمانی شهیدان راه حق و حقیقت رفت.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان بهرامی
۰۲:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
پدر بزرگ منه