کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، با حضور خسروتاج، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت، بازوند، استاندار استان و معاونین استاندار،حقیقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر اعضاء در حال برگزاری است.

کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در کرمانشاه برگزار شدبه گارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  در کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی حقیقی رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص دستور کار جلسه و میز سیمان و دام توضیحاتی ارائه داد.

ارائه گزارش تجارت استان توسط گمرک، گزارش طرح جامع پرویزخان و طرح مشکل صادرات دام و طرح مشکلات تجارت استان از مباحثی بود که ارائه شد.

کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز طرح مشکل صادرات به قطر توسط مانیزان را مطرح کرد.

   بازوند استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و روابط خارجی گفت: با وجود شوک هایی که زلزله و انسداد مرز پرویزخان به صادرات استان وارد کرد، اما ۲درصد رشد در این زمینه داشته ایم. از صادرکنندگان استان تشکر میکنم.

وی ادامه داد:  ۸۸۸۰ واحد دامی زلزله زده قرار شده بین ده تا پانزده میلیون وام بگیرند که عدم ابلاغ شفاف این مصوبه به بانک کشاورزی این روند را با ایستایی مواجه کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: ما دور یک میز جمع می‌شویم که بانک‌ها و دستگاه ها را راضی کنیم که موانع مسیر تولید را بردارند. اما دستگاه های نظارتی آنها را تحت فشار قرار می دهند. بدون همکاری و انعطاف دستگاه های نظارتی، موانع تولید برداشته نمی شوند و اشتغال هم با چالش مواجه می شود.

بازوند افزود:  امروز صادرات یک علم است اما بخش خصوصی ما تجربه کافی برای ایفای نقش در این عرصه را ندارد و اگر نتوانیم حوزه صادرات غیرنفتی را آموزش دهیم و کمک و هدایت کنیم، تجار ما دچار زیان میشوند و سرمایه های آنها به مخاطره می افتد.

اگرچه مرزها یک فرصت برای استان هستند اما این مرزها در رفع مشکلات کل کشور تاثیرگذار هستند و سود آن هم برای همه کشور است. انتظار داریم که منابع ساماندهی و تجهیزات و زیرساختهای مرزی از محل منابع ملی تامین شود.

در بازدید از مرز سومار، با دیدن وضعیت اسفناک جاده بازارچه مرزی سومار، از کامیوندارانی که در این مسیر در رفت و آمد بودند، خجالت می‌کشیدم. زیرساختهای مرزی باید در قالب پروژه ملی دیده شوند.

وی یادآور شد: سود مرز برای همه کشور و تهدیدات آن قبل از همه متوجه استانهای مرزی است. با وجود مشکلات متعددی که استان با آن روبروست نمیتوان توقع داشت از محل منابع استانی هزینه های هنگفت زیرساختهای مرزی تأمین شود.

انتهای پیام/س

کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی

 

برچسب ها: گمرک ، اتاق بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.