مهارت‌های زندگی خود مراقبتی در مدارس عشایری آموزش داده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لیلا نورافشان رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: به منظور ارتقای بهداشت روانی و پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی، برای دانش آموزان دختر پایه ششم در مناطق عشایری فارس کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی خود مراقبتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان مناطق عشایری شهرستان‌های فسا، داراب و نی ریز آغاز شده است و در آینده نزدیک برای دانش آموزان عشایری در مناطق و شهرستان‌های فراشبند، قیر و کارزین و کازرون هم برگزار می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: ارتقای بهداشت جسمانی، بهداشت روانی و پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، خودکشی، بزهکاری و انواع مختلف بی بند و باری هدف اصلی این برنامه است.

نورافشان با بیان اینکه ساختار برنامه‌ها در قالب الگوی مراقبت اجتماعی است، تصریح کرد: با توسعه ظرفیت‌ها و تقویت عوامل محافظت کننده کودکان و نوجوانان می‌توان عوامل مخاطره آمیز آنان را کاهش داد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس ابا اشاره به توزیع بسته‌های خود مراقبتی و بهداشتی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان اضافه کرد: برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها مسابقاتی در قالب انشا و نقاشی با موضوع "چه کنیم فرزندانمان به سیگار و قلیان مبتلا نشوند و پیامد‌ها و عوارض مصرف دخانیات بر بدن" پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ن

برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های زندگی خود مراقبتی برای دانش آموزان عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.