رئیس جمهور آمریکا قبل از رسیدن به این پست یک تاجر خوش گذران بوده است که بیش از هرکاری در دنیا به حفظ ظاهر خود و پوشیدن لباس‌های پرزرق و برق علاقه داشت اما این روزها کابوسی وحشتناک دست از سر او بر نمی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رفتار‌های عجیب، غیرعادی و پرخاشگرانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سبب واکنش‌های متفاوتی در سطح جهان شده است و بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که او سلامت روانی ندارد؛ هرچند مقام‌های کاخ سفید سعی در نشان دادن سطح بالای سلامت جسمی و روانی ترامپ دارند، اما نکته‌ای که نمی‌توان به آسانی از آن گذشت دارویی است که رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با طاسی مو‌های سرش مصرف می‌کند.


داروی فیناستراید که با نام تجاری پروشیا در اصل برای درمان بیماری بزرگ شدن غده پروستات در مردان و جلوگیری از پیشرفت بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله عارضه‌های جانبی آن می‌توان تحریک رشد مو‌های سر را نام برد.

دانشمندان دانشگاه وسترن یونیورسیتی (Western University)، در جدیدترین پژوهش خود دریافتند ۹۴ درصد از افرادی که از داروی فیناستراید استفاده می‌کنند؛ دچار مشکل و اختلال‌های خلقی از جمله افسردگی، خود آزاری، تمایل به خودکشی، پرخاشگری، اضافه وزن و مواردی از این دست می‌شوند.


عارضه‌های جانبی مصرف داروی فیناستراید بر سلامت افراد به اندازه‌ای است که بسیاری از دانشمندان در باره تجویز آن به مبتلایان به بیماری پروستات دچار تردید شده اند.

فیناستراید از دسته دارو‌های مهار کننده ۵ARIs است و غلظت پروتئین به کار رفته در این دارو سبب کاهش میزان دی هیدروتستوسترون در بدن بیماران می‌شود.

اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی، FDA استفاده از داروی مهار کننده استروئیدی را برای درمان ریزش با الگوی طاسی مردانه تایید کرد.

محققان در جدیدترین شماره مجله جامای پزشکی (JAMA) به این نکته پرداخته اند که تجویز داروی فیناستراید باید با دقت بیشتری از سوی پزشکان انجام شود، کارشناسان همچنین دریافتند اثر داروی فیناستراید بر مردان سالمند مبتلا به بیماری پروستات با مردان جوانی که به دلیل درمان مشکل ریزش موی سر از این دارو مصرف می‌کنند، تفاوت دارد.


کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند تنها درصورت لزوم و با مجوز پزشک از این دارو استفاده کنند، زیرا افزون برمشکل هایی، چون ناباروری امکان بروز اختلال‌های خلقی، چون افسردگی و تمایل به خود کشی نیز در مصرف کنندگانی که به میزان طولانی ازاین دارو مصرف کرده اند وجود دارد.

به تازگی دختر ترامپ اعلام کرده که پدر او از جراحی کاشت مو برای درمان مشکل طاسی موی خود استفاده کرده است و اکنون نیز با استفاده از داروی فیناستراید سعی در حفظ مو‌های خود دارد.

گروهی از دانشمندان اعتقاد دارند ترامپ مبتلا به زوال مغز است، اما به تازگی پزشکان کاخ سفید اعلام کرده اند از او تستی گرفته اند و او از سلامت روان و توان ذهنی مناسب برخورداراست.

منبع:Dailymai

انتهای پیام/

ترامپ به خاطرموهایش دنیا را به خطر انداخته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار