مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد همدان بر فرهنگ و هنرزمینه ساز جذب جوانان به مساجد است.

هنرزمینه ساز جذب جوانان به مساجدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه استفاده از ابزار فرهنگ و هنر می توان جوانان را به مساجد جذب می کند،گفت: این شیوه از بروز آسیب ها و معضلات اجتماعی می کاهد.

وی اضافه کرد: با تصویب شورای انقلاب فرهنگی و تشکیل ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور در سال 71 ، این کانون در 12 مسجد همدان شروع به کار کرد و هم اینک به 570 مرکز رسیده است.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان یادآوری کرد: در ابتدای شکل گیری این ستاد، بخش ها و سازمان ها مختلفی مسئولیت داشتند ولی به علت رویکرد فرهنگی کانون، این وظیفه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شد.

فیض منش گفت: این کانون ها فعالیت های فرهنگی و هنری و کتابخانه ها را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویه جدیدی را درباره کانون های فرهنگی، هنری مساجد در پیش گرفته تا کارهای کتابخانه و هنری به صورت تخصصی انجام شود.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه همدان متولی کارگروه هنری کانون در کشور شده است اظهار کرد: دنبال تدوین شیوه نامه مناسب برای مباحث هنری هستیم.

فیض منش تاکید کرد: کانون ها هیچگونه وابستگی به دولت ندارند و به صورت مردمی اداره می شوند.

وی با بیان اینکه امسال بودجه ای برای کانون ها پیش بینی نشده است، یادآوری کرد: سال گذشته 6 میلیارد و 500 میلیون ریال در سه نوبت به کانون های مساجد این استان تخصیص یافت.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان تاکید کرد: تمامی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان حتی آنهایی که در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط قرار دارند نیز از این اعتبار بهره مند شدند.

فیض منش بیان کرد: مدیریت کانون های فرهنگی هنری غرب کشور نیز به استان همدان محول شده است که مشکل ها و درخواست های این استان ها از طریق همدان در مرکز پیگیری می شود.

انتهای پیام/ب

فرهنگ وهنر ابراز ایجاد جذب جوانان به مساجد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.