برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم زمستانی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، پارک لاله با وسعت 35 هکتار است که در سال 1345 در خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز احداث شده است.

پارک لاله یکی از بوستان‌های قدیمی و پربازدید شهر تهران است که کمتر کسی است که نام آن به گوشش نخورده باشد و گذرش به این پارک زیبا و خاطره انگیز نیفتاده باشد.

پیش از آن که فضای فعلی بوستان لاله به پارک تبدیل شود، زمین سوارکاری و رژه ارتش بوده است و پس از آن به مکانی زیبا و دلنشین برای گردشگران تبدیل شده است.

پارک لاله، پارکی خاطره ساز و خاطره انگیز 
پوشش گیاهی پارک لاله

پوشش گیاهی بوستان لاله را وجود درختانی چون چنار، سرو نقره‌ای و اقاقیا تشکیل می‌دهند و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای کسب  آرامش و استراحت و رهایی شما از شلوغی و آلودگی‌های پایتخت به شمار می‌آید.

پارک لاله، پارکی خاطره ساز و خاطره انگیز

امکانات رفاهی پارک لاله

از جمله امکانات رفاهی بوستان لاله می‌توان به وجود مسجد، زمین بسکتبال، والیبال و وجود میز شطرنج در فضای داخلی پارک اشاره کرد. فراموش نکنید که نخستین کتابخانه کودک ایران نیز در بوستان لاله تاسیس شد و برای کودکان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی فضای خوبی را فراهم کرده است.

وجود آب نماها و جوی‌های مارپیچ که به سبک و سیاق ژاپنی‌ها طراحی و احداث شده است در قسمت جنوبی پارک لاله جلوه های چشم نواز و منحصر به فرد و زیایی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

فضای اطراف آب نماها و میدان میانی آن‌ها، محیطی دلچسب و دلنشین را برای حضور و استقرار شما مهیا کرده است و البته برای ورزش کردن نیز فضای مناسبی است.

وجود تندیس‌های زیبا از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی که در محوطه داخلی بوستان لاله نصب شده است و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران در بخش غربی، موزه فرش ایران در ضلع شمالی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش شرقی پارک بر استقبال گردشگران از حضور و بازدید این پارک اضافه کرده است.

پارک لاله، پارکی خاطره ساز و خاطره انگیز

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به پارک لاله

برای رسیدن به پارک لاله می‌توانید در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران، از قطار پیاده و از آنجا به وسیله یک تاکسی پس از ورود به خیابان کارگر شمالی به پارک لاله وارد شوید.

اتوبوس‌های شهری نیز گزینه مناسبی برای رسیدن شما به پارک لاله هستند و می‌توانید برای ورود به این بوستان از اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی - میدان هفت تیر و میدان آزادی - میدان ولیعصر(عج) که در ضلع جنوبی پارک، ایستگاه دارند استفاده کنید.

اگر برای رسیدن به پارک لاله قصد استفاده از تاکسی را داشته باشید می‌توانید از تاکسی‌هایی که از بلوار کشاورز، خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی تردد می‌کنند، استفاده کنید. از میدان ولیعصر(عج)، میدان فاطمی، میدان هفت تیر و همچنین میدان انقلاب اسلامی به ورودی‌های مختلف اطراف پارک لاله تاکسی تردد می‌کند و کار شما را برای ورود به این بوستان راحت و مسیرتان را کوتاه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۶
البته اگه تا چند سال دیگه چیزی از پارک لاله مونده باشه چون دور تا دورشو دارن هتل و استخر و نمایشگاه و فروشگاه و چلوکبابی و فست فود میسازند
آخرین اخبار