توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت به شایعه قصور پزشکی در درمان یکی از مقامات سیاسی

حریرچی در مورد شایعه قصور پزشکی در درمان یکی از مقامات سیاسی توضیحاتی داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت قصور پزشکی در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور را که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، اظهار نظری غیر مسئولانه و خلاف عنوان کرد و گفت: در روند درمان بیماری ایشان هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفتهای روز دنیا در داخل کشور برای ایشان انجام شده است.

 سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: البته تبعیت از توصیه های پزشکی جزء اختیارات بیماران است و در صورت عدم قبول توصیه های درمانی  یا تعویق در انجام دستورات پزشکی از طرف بیمار، قاعدتا مسئولیتی را متوجه پزشک یا تیم پزشکی معالج نمی کند.

حریرچی افزود: تمام اقداماتی که در خارج از کشور و در مدت اقامت این مقام محترم سیاسی انجام شده است، با همان کیفیت و تاثیر در داخل کشور قابل انجام بوده و توصیه وزارت بهداشت این است که اطرافیان ایشان سیر مراحل درمانی را اطلاع رسانی کنند تا سوء تفاهم پیش آمده رفع شود و از پزشکان معالج خبره و عالی مقام ایشان در داخل کشور هم تقدیر و تشکر به عمل آید.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن گلایه از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی گفت؛ این همکاران باید بر اساس وظیفه صنفی خود، از جایگاه علمی، تخصص و تعهد پزشکان ایرانی به نحو مقتضی حمایت و دفاع نمایند.

انتهای پیام/

واکنش وزارت بهداشت به ادعای قصور پزشکی در درمان یکی از مقامات سیاسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۶
بهتره نظارت بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۶
باسلام بنده کارمند علوم پزشکی هستم قصوربیمارستان اول درپذیرش بیمار(خاباندن بیماردربخشهای دیگر بعلت نبود تخت دربخش مربوطه بعلت نبود تخت بیماربه بیماریهای دیگری مبتلا میکنند مانند اینکه بیماردچاربیماری ریوی مانند copd باشد و دربخش داخلی عفونی بستری شود و... که این اتفاق افتاده است . سپس قصورپزشکی دردرمان وتشخیص ،قصورپرستاری وخدمه درمراقبت ازبیمارو غیره رامیتوان نام بردکه مستندا" برای مثال منجربه افتادن بیمارازتخت و...مرگ بیمارشد. اتفاق افتاده و درآخرپرونده سازی و محکومیت بیماروفات یافته از سوی پزشکی قانونی ، بیمارستان ،معاونت درمان و نظام پزشکی یک امربدیهی میباشدو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۶
جناب سخنگو در جریان باشن شاید در مورد آیت الله شاهرودی واقعا قصوری نبوده اما قصور پزشکی در بیمارستانها بیداد می کنه و کلی آدم دارن جونشون رو از دست میدن و بعد بیمارستانها با پرونده سازی مسئله رو سرهم بندی میکنن و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۸ دی ۱۳۹۶
من خودم پرستار هستم و می دانم برخی از پزشکان با درآمدهای نجومی ، دیگر نای کار کردن برای انسانیت را ندارند .
.
آخرین اخبار