رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی دانشجویان در رشته های مورد نیاز استان کرمان آمادگی کامل دارد.

تحصیلات مهارتی اگر به شغل تبدیل شود موفق می شویمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و معافی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با اعلام اینکه یک مسئله که خیلی مهم است و ما از آن غفلت کردیم اینکه علم باید به ثروت تبدیل شود گفت: تحصیلات باید در خدمت صنعت باشد و دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویه مهارت آموزی و هم تئوری دارد و هم عملی چند قدم از دانشگاههای دیگر جلوتر است.


وی افزود: رغبت مردم باید مورد توجه قرار گیرد که اصول آن براینست که شغل آنها در آمد زا باشد، تحصیل آنها به شغل تبدیل شود .
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر رشته های مهارت آموزی شناسایی شود که وارد بازار اشتغال شودند اظهار کرد:ورودی به دانشگاههای شما زیاد می شود خیلی ها هستند درس می خوانند مدرک میگیرند ولی در صف کار هستند.


حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد:در علوم انسانی خواندن کتاب های شهید مطهری را تاکید می کنم چون در بحث مهارت های اجتمایی بسیار تاثیر گذار است.


در ادامه محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در دیدار با امام جمعه کرمان با بیان اینکه ما آمادگی کامل داریم همه نیازهای استان کرمان را به نیروهای مهارتی تامین کنیم گفت:استان کرمان ظرفیت های مهمی در زمینه صنعت بخصوص جدیدترین آن خودروسازی است .، کشاورزی و معدن دارد .


وی افزود:نگاه مدرک گرایی باید عوض شود و همه بسوی مهارت و ایجاد شغل بروند.

امید با اشاره به اینکه در اکثر استان ها فارغ التحصيلان رشته های داریم غیر نیاز زیادی داریم اظهار کرد: ولی ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی این مشکلات را کمتر داریم دور های ما مهارتی است.


حدود ۷۵درصد آموزش های ما کار بردی است کارورزی زیادی داریم ما مشکلات رشته های نظری را نداریم دانش آموختگان مااشتغال پذیری بالاتری دارند اما مشکل ما اینست که متقاضی ما کم است با اینکه ظرفیت را داریم ولی به دلیل روحیه مدرک گرایی در کشور است خیلی کسی دنبال نیست مهارتی را یاد بگیرد که بتونه بره برای خودش کار را ایجاد کند.

وی افزود: تغییر این نگاه نیاز به فرهنگ سازی دارد مردم باید به مهارت بیشتر از مدرک اهمیت بدهند خوشبختانه در برنامه ششم توسعه دیده شده این موضوع باید جیزی حدود ۶۰۰هزار نفر به دانشجوی رشته های مهارتی اضافه شود ما تکلیفمان در دانشگاه علمی کاربرد ابنست که دانشجویان را دررشته های شغل محور آموزش بدیم در مهرماه امسال چیزی حدود ۵۵۰هزار ظرفیت دانشجو داشتیم در بهمن ۴۰۰ هزار دانشجو پذیرش ظرفیت داریم اما متقاضی کم داریم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: ما در مهرماه با تکمیل ظرفیت توانستیم حدود ۲۰۰هزار نفر را به سختی وارد رشته های مهارتی کنیم خانواده فقط به رشته های پزشکی علاقه دارند نمونش کنکور امسال بود بیش ۵۰۰هزار نفر در رشته پزشکی رقابت کردند.

انتهای پیام/س

 

آمادگی کامل دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت آموزی دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.