رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس از هزینه ۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و توسعه مساجد سلماس خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام اسلام دولتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با اشاره به اینكه مشارکت های مردمی در ساخت و توسعه مساجد سلماس افزایش يافته است گفت:امسال با مشاركت خيرين نيك انديش و واقفان ٥٠ ميليارد ريال صرف ساخت و توسعه مساجد شهری و روستايی اين شهرستان شده است .

وی با اعلام اینکه احداث مسجد خاتم الانبيا و توسعه مسجد مباركه جامع سلماس با مشاركت خيرين اين شهرستان از جمله اقدمات مهمی است که در طول سال جاری محقق شده است افزود:اين دو طرح در زيربنای يك هزار متر مربع و با هزينه بالغ بر ١٠ ميليارد ريال با مشاركت خيرين وشهرداری سلماس انجام گرفته است.

حجت الاسلام دولتی یاد آور شد: امسال مسجد روستای يوشانلو، چيچك ،ريك آباد در بخش مركزی و مسجد روستاهای جنگه سر،دوستان، كاپيك ،آغ برزه و هبلران در بخش كوهسار با هزينه كرد بالغ بر ٤٠ميليارد ريال مراحل ساخت آنها تمام شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند .

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس از ابتدای امسال ٨ موقوفه جديد به ارزش حدود ٣٠میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسيده است .

وي اضافه كرد: این موقوفات که شامل زمین زراعی، واحد خدماتی و منزل مسکونی است، برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، ترویج فرهنگ قرآنی، کمک به فقرا و دیگر نیازها بر اساس نیت واقفان وقف شده اند.

حجت الاسلام دولتی با اشاره به افزایش روز افزون تعداد موقوفه ها در سلماس اظهار کرد: علت این امر جلب و ایجاد اعتماد در شهروندان سلماسی است که توسط عملکرد مطلوب اداره اوقاف در زمینه اداره موقوفه ها مطابق نظر واقفان انجام شده است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه سلماس گفت:  با اضافه شدن اين تعداد موقوفه ،اکنون در این شهرستان ٢٧٨ موقوفه و ١٣ موقوفه غير متصرفی با دو هزار و٣٩٦ رقبه تحت نظارت اداره اوقاف و امور خيريه سلماس وجود دارد.

انتهای پیام/ح

مشارکت خیران سلماس در ساخت و توسعه مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.