فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در حال حاضر 93 درصد آب در بخش کشاورزی اردبیل مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جواد زنجانی، فرماندار اردبیل در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری اردبیل اظهار داشت: متاسفانه جهاد کشاورزی در اجرای طرح آبیاری نوین در شهرستان اردبیل بسیار ضعیف عمل کرده است که انتظار می‌رود مدیران این سازمان برای اجرای طرح آبیاری نوین برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 93 درصد آب در بخش کشاورزی اردبیل مصرف می‌شود،گفت: متاسفانه آن طور که انتظار می‌رفت اجرای طرح آبیاری نوین در اردبیل شتاب بگیرد این امر محقق نشده است.

فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: با توجه به بحران آب در شهرستان اردبیل انتظارات از سازمان جهاد کشاورزی استان به ویژه در طرح اجرای آبیاری نوین بیشتر است که در این زمینه اقدامات آن چنانی صورت نگرفته و باید سازمان جهاد کشاورزی بتواند برنامه‌ریزی اتخاذ کند تا دغدغه و نگرانی مردم در حوزه آب برطرف شود.

زنجانی بیان کرد: در حال حاضر محصول اصلی شهرستان اردبیل سیب‌زمینی بوده که در این زمینه آبیاری سنتی بوده و آب در این بخش به نحو چشمگیری به هدر می‌رود و دغدغه و نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشته که باید اجرای طرح‌ آبیاری نوین در زمین‌های زراعی به ویژه در تولید سیب‌زمینی اولویت اساسی باشد.

وی افزود: با وجود اینکه در راستای کاهش مصرف آب در کشت گندم، رقم‌های جدیدی جایگزین شده که موفق بوده ولی در تولید سیب‌زمینی آن چنان که انتظار می‌رفت اقدامات مناسب و خوبی انجام نشده است.

فرماندار شهرستان اردبیل اظهار کرد: دشت اردبیل با بحران آب مواجه شده و انتظار می‌رود سازمان‌های مربوطه به ویژه جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای مقابله با بحران آب مدیریت مصرف بهینه آب را مبنای کار قرار دهند.

زنجانی گفت: متاسفانه در شهرستان اردبیل نیز شاهد کاهش بارندگی 27 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم و با وجود اینکه سازمان هواشناسی پیش‌بینی بارش خوب در بهمن‌ و اسفندماه امسال را دارد ولی انتظار می‌رود در حوزه کشاورزی اقدامات عملی و تاثیرگذاری در اجرای طرح آبیاری نوین انجام شود.

انتهای پیام/ح

کاهش 27 درصدی بارندگی ها در اردبیل

 

برچسب ها: کشاورزی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.