تماری مطرح کرد:

بانک‌های اطلاعاتی حلقه مفقوده ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کنندگان داخلی

عضو شورای سیاست‌گذاری دومین بازار تکنولوژی و نوآوری بیان کرد: بانک‌های اطلاعاتی حلقه مفقوده ارتباط تولیدکننده و مصرف کنندگان داخلی هستند.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم تماری عضو شورای سیاست‌گذاری دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: تولیدکنندگان ایرانی از نظر فناوری توانایی و قابلیت‌های مورد نیاز صنایع ذکر شده را دارند، اما در زمینه بازاریابی و ایجاد ارتباط با مشتری و مصرف کننده خدمات و کالا داری ضعیف هستند. به‌طوری‌که مصرف کننده داخلی اگر دنبال شناسایی تأمین کننده یک قطعه محصول یا خدمات باشد، به دلیل بازاریابی حرفه ای و سطح گسترده تبلیغات شرکت‌های خارجی، تامین کننده مورد نظر از کشورهای دیگر راحت‌تر یافت می‌شود.
 
وی توضیح داد: در این راه، یا باید تولیدکنندگان از بازارایابی قوی‌تری برخوردار شوند و یا نیاز به تسهیلگرانی داریم که به‌طور حرفه‌ای این کار را انجام دهند. که بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند این تسهیلگری را تا حدود زیادی به عهده دار شده است تا به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی کمک کند تا محصولات خود را عرضه کنند.
 
تماری خاطر نشان کرد: رویدادهای مانند بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کمک شایانی می‌کند تا تأمین کنندگان به بازار خود یعنی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شناسانده شوند که در نهایت حاصل این رویدادها بانکهای اطلاعاتی بسیار دقیق و قوی باشد که حلقه مفقوده ارتباط بین تولیدکننده داخلی و مصرف کنندگان کشور را تکمیل کند.

تامین 80 درصد  از نیازهای صنعت داخلی توسط شرکت‌های دانش بنیان

وی پتانسیل بازار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه را قابل توجه دانست و گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان داخلی که هنوز به صورت تجاری قدم برنداشته‌اند و به عبارتی به بازار وارد نشده‌اند، توانایی‌های بسیاری دارند. به طوری که می‌توان گفت بیش از 80 درصد از نیازهای صنعت را با استفاده از توانمندی داخلی می‌توان تأمین و برآورده کرد.
 
وی با اشاره به توانمندی بالای کشور گفت: بسیاری از مسیرها را می‌توان با استفاده از توانایی‌های علمی داخل کشور رفت. اما این راه نیاز به یک پشتوانه دارد. بسیاری از شرکت‌ها هستند که اگر از حمایتهای مالی و سایر حمایتهای آیین نامه ای بخصوص در مورد مشتریان و مصرف کنندگان دولتی و حمایتهای رسانه ای و تبلیغاتی برخوردار باشند . می توانند نیاز بازار داخل را به بسیاری از محصولاتی که در حال حاضر از خارج از کشور تامین می شوند، با شرایط بسیار مناسبتر از لحاظ کیفیت، قیمت و خدمات بعد از فروش و ارتقاء سیستم برطرف کنند.
 
مدیرعامل شركت پتروشیمی شهید رسولی ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر حمایت مالی از تولید کنندگان و شرکتهای دانش بنیان به طور مستقیم و با سهولت میسر نیست، می‌توان به برگزاری رویدادهایی چون بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی امیدوار بود و این را می‌توان مناسبترین مسیر در دسترس دانست که ارتباط مستقیمی میان تأمین کننده و مصرف کننده ایجاد م‌کند.
 
وی افزود: در نهایت وقتی مصرف کننده خدمات و محصولی را نیاز دارد و لازم است برای آن پول بپردازد. چه بهتر که این هزینه را در قبال دریافت خدمات و محصول ایرانی پرداخت کند تا شرکت‌های داخلی از این طریق رشد کنند.
 
این عضو شورای سیاست‌گذاری دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی معتقد است اگر صنعت ما خود را از نظر اخلاقی ملزم بداند از توانمندی‌های داخلی کشور بهره ببرد، صنایع داخلی می توانند بسیاری از نیازهای خود را از تولید کنندگان داخل کشور برطرف ‌کنند و هم شرکت‌های دارای فناوری ایرانی به موجب گردش مالی ایجاد شده رشد کرده و توسعه می‌یابد.
 
دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت آتی‌ساز فناوری و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس علمی 5 تا 7 اسفندماه 96 در پارس جنوبی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.