مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان توسعه صنعت برق اهواز را در گرو مشخص شدن زمین دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: 3 پست 400 کیلوولت که پست های مادر تغذیه کننده پست های 132 کیلو ولت پایین دست هستند،در نقاط مختلف اهواز پیش بینی شده ولی به دلایل مختلف از جمله اختصاص نیافتن زمین یا وجود معارضان امکان اجرا ندارند.

وی با اشاره تعطسلی احداث پست برق افزود: احداث پست مهم 400 کیلو ولت پیروزان در محدوده شهرستان کارون به دلیل مشکل وجود معارضان، از 4 ماه گذشته پیش تعطیل شده است که با وجود جانمایی این پست برق، تاکنون امکان راه اندازی کارگاه برای احداث آن فراهم نشده است.

دشت بزرگ با اشاره به اجرای 2 پست 400 کیلو ولت دیگر در بیان کرد: پست برق شهید نیاکی در ورودی اندیمشک به اهواز ، و پست بشیری در محدوده کیانشهر اهواز با موانع اجرایی روبه رو بوده و هنوز در مرحله هماهنگی با اداره کل راه و شهرسازی قرار داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: عملیاتی شدن این پست ها امکان تامین برق از 3 نقطه را برای توسعه آتی شهر اهواز ممکن می کند که برای این 3 پروژه و خطوط ارتباطی آن ها بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد ریال منابع مالی در نظر گرفته شده ولی موانع اجرایی باعث کندی قابل توجه کار شده است.

دشت بزرگ با اشاره به زمان اندک برای انجام فعالیت ها در حوزه برق در خوزستان گفت:کار توسعه در زمان کم باری شبکه صورت می گیرد و این فصل سه ماهه برای خوزستان در برابر فرصت 6 ماهه فعالیت در کشور، بسیار کوتاه است.

وی مشکل این شرکت را با نهادهای دولتی، بحث تخصیص زمین خواند و افزود:با دستگاه های دولتی بحث قیمت زمین نداریم بلکه روی نقطه مورد نظر بحث وجود دارد زیرا ما اعتقاد داریم در نقاط مورد نظر زمین وجود دارد ولی شاید اولویت لازم از طریق دستگاه مربوطه داده نمی شود.

انتهای پیام/م

کمبود زمین در اهواز معضلی برای اجرای طرح های توسعه ای برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.