شاید یکی از چالش برانگیز ترین ادوار جشنواره فیلم فجر، هجدهمین دوره آن بود که اغلب فیلم ها به موضوعات مهم جامعه پرداختند.

حضور فیلم هایی با موضوعات سیاسی در جشنواره هجدهم فجربه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «متولد ماه مهر» ساخته احمدرضا درویش از جمله فیلم هایی بودند که بدون هیچ واسطه ای و بی پروا مسائل آن دوران جامعه ایران در سال 78 را به تصویر کشیدند.

بهمن فرمان آرا بعد از بیست سال دوری از وطن با فیلم «بوی کافور، عطر یاس» توانست بازگشت شکوهمندی به سینمای ایران داشته باشد و سیمرغ بلورین فیلم و کارگردانی را دریافت کند. 

فیلم تراژیک و تلخ «عروس آتش» دیگر فیلم جشنواره دوره هجدهم بود که حمید فرخ نژاد با حضورش در این فیلم به عنوان اولین بازی خود آتیه درخشانی را برای خود رقم زد. 

هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با برپایی بزرگداشت عباس کیارستمی و محمود کلاری آغاز شد و با داوری شهرام اسدی، محمد بزرگ نیا، امین تارخ، کمال تبریزی، نعمت حقیقی ادامه پیدا کرد. 

همچنین در این دوره از جشنواره فجر، خبری از فیلم های اول و همچنین بخش مهمان نبود و تنها 19 فیلم در بخش اصلی به نمایش گذاشته شد. 

 برگزیدگان هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر 1378

 بهمن فرمان آرا توانست جایزه دو بخش بهترین کارگردانی و فیلم را برای «بوی کافور، عطر یاس» دریافت کند و فیلم «بلوغ» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی انتخاب هیات داوران و فیلم های «عروس آتش» به کارگردانی خسرو سینایی و فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش فیلم برگزیده تماشاگران بودند. 

همچنین حمید فرخ نژاد و خسرو سینایی برای فیلم «عروس آتش» جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کردند و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی نیز به سید رضا میرکریمی برای فیلم کودک و سرباز رسید. 

بنابر این گزارش، با اهدای دیپلم افتخار به حسین یاری برای فیلم «بلوغ»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول به فرامرز قربیان برای فیلم «مرد بارانی» و میترا حجار برای فیلم «متولد ماه مهر» تعلق گرفت، همچنین حمید فرخ نژاد در فیلم «عروس آتش» و رویا نونهالی در فیلم «بوی کافور، عطر یاس» به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل انتخاب شدند و دیپلم افتخار این بخش به سلیمه رنگزن در فیلم «عروس آتش» اهدا شد. 

 فیلم «بوی کافور، عطر یاس» در بخش های فیلمبرداری، موسیقی، طراح صحنه و چهره پردازی توسط محمود کلاری، احمد پژمان، ژیلا مهرجویی و مهرداد شکرآبی موفق به دریافت جایزه شد و به فیلم های «بلوغ»، «اعتراض»، «متولد ماه مهر» نیز در بخش های تدوین، صداگذاری و صدابرداری به عنوان بهترین ها جایزه اهدا کردند.

انتهای پیام/

 

برندگان سیمرغ بلورین جشنواره هجدهم فیلم فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار