نماینده ارومیه گفت: دولت باید قوانین مصوب مجلس را اجرا و مشکلات کارکنان شوراهای حل اختلاف را حل کند.

دولت باید مشکلات کارکنان شوراهای حل اختلاف را حل کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 26 دی 96) در جریان طرح سوال از وزیر دادگستری درباره علت پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارکنان شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: این سوال باید از رئیس جمهور یا رئیس سازمان برنامه و بودجه پرسیده می‌شد، اما چون رئیس مجلس اجازه نمی‌دهد طرح سوال از رئیس جمهور به جریان بیفتد، بنابراین سوال را از شما می‌پرسم.

نماینده مردم ارومیه در ادامه خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: شما می‌گویید نجومی‌بگیران ذخیره نظام هستند، پس حال جواب بدهید که آیا اعضای شورای حل اختلاف ذخیره نظام نیستند؟

قاضی‌پور با بیان اینکه سزاوار نیست که تحصیلکردگان ماهانه 200 هزار تومان حقوق بگیرند، گفت: آیا این افراد زن و بچه ندارند، چگونه این افراد می‌توانند با 200 هزار تومان حقوق زندگی خود را مدیریت کنند و بچرخانند؟

وی با اشاره به اینکه از 34 هزار نفر شاغل در شوراهای حل اختلاف 67 درصد آنها مرد و 37 درصد هم زن هستند، متذکر شد: 22 هزار نفر از این شاغلان تحصیلکرده در مقاطع کارشناسی تا دکترا هستند و 18 هزار نفر از آنها هم تمام وقت در شوراهای حل اختلاف مشغول کار هستند و از میان کارکنان این شوراها صرفا یک نفر توانسته با سابقه‌ای طولانی یک میلیون تومان حقوق بگیرد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه دولت باید مشکلات کارکنان شوراهای حل اختلاف را برطرف کند، اظهار کرد: دولت باید قوانین مصوب مجلس را اجرا کند و وظیفه مجلس هم نظارت بر اجرای قوانین است.

قاضی‌پور خطاب به وزیر دادگستری بیان کرد: آقای وزیر لطفا به صحبت‌های مدیران سازمان برنامه و بودجه درباره کمبود منابع توجه نکنید، چرا که آنان حقوق‌های بالایی دارند و شما باید به عنوان رابط دولت و قوه قضائیه پاسخگو باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار