نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سرباز در جمهوری اسلامی یعنی حافظ ناموس انقلاب اسلامی ، مردم و وطن بودن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح خراسان شمالی که صبج امروز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: سرباز در نظام جمهوری اسلامی یعنی حافظ جان و ناموس مردم و کسی که بیدار است تا هموطنانش در آرامش باشند.

وی افزود: سرباز نماد وطن دوستی و وفاداری است و کسی که وطنش را دوست بدارد، نشانه ایمان اوست.

وی با بیان اینکه سربازی عبادت است، اظهار کرد: کسی که به عنوان سرباز بیدار بی خوابی می کشد چشمش در قیامت اشک نخواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران لباس سربازی را بر تن کردن و پاسداری از انقلاب اسلامی افتخار بزرگی است.

وی تصریح کرد: در دوران دوساله خدمت سربازی، شخصیت اجتماعی سرباز شکل می گیرد و این دوران سرباز دوره آموزش مدیریت زندگی و اخلاق، که مقطع بسیار منظم زندگی است، را می آموزد.

سردار مرتضوی فرمانده سپاه استان نیز با بیان اینکه سربازان یکی از اصلی ترین توان رزمی کشور هستند، افزود: امروز بسیاری از پیشرفت ها در عرصه رزمی دفاعی مدیون سربازان عزیز است.

وی اظهار کرد: سالانه چهار صد هزار نفر جوان در سازمان نیروی های مسلح صادقانه خدمت سربازی می کنند.

سردار مرتضوی گفت: بی شک امروز معضل بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات جامعه است که نیروهای مسلح  از ظرفیت عظیم سربازان در تولید اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده می کند و مقدمات انتقال تجربیات فنی در طول مدت سربازی امروز بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه در آستانه ورود چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: امروز بعد از چهل سال کشور، مستقل و اسلامی و الگو برای همه مسلمانان جهان درسایه هدایت های رهبری امام راحل و امام حاضرمان شکل گرفته است و بی شک نیروهای مسلح و به ویژه سربازان امام، سهم بزرگی در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام اسلامی داشتند.

سردار مرتضوی اظهار کرد: بیش از ۵٠ هزار سرباز جان خود را برای حفاظت از کشور تقدیم انقلاب کرده اند.

وی گفت: امروز دهمین جشنواره جوان سرباز با مشارکت و همدلی و هم افزایی همه نیروهای مسلح را در خراسان شمالی برگزار کردیم.

سردار مرتضوی گفت: کارکنان در ارتش، فرماندهی انتظامی استان و مرزبانی خراسان شمالی در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند و نمادی از وحدت و همدلی و هماهنگی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشتند.

سردار مرتضوی افزود: پیام این نشست برای دشمنان انقلاب اسلامی این است که هیچ ناهماهنگی بین نیروهای مسلح وجود ندارد بلکه همه به این نقطه رسیده اند که برای مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی از وحدت و همدلی بهره ببرند.

انتهای پیام/آ

برگزاری جشنواره جوان سرباز در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.