مقامات وزارت امور خارجه پاکستان از تمایل آمریکا برای ادامه همکاری‌های مشترک با اسلام آباد برسر تقویت ثبات در افغانستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از اسلام آباد، دیدار مشترک آلیس ولز دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا با تهمینه جانجوا قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان ­در حالی برگزار شد که مناسبات دو کشور در پی اتهامات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت اسلام آباد از طالبان افغانستان به سردی گرائیده است.

رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیام توئیتری در اول ژانویه مقامات پاکستان را به حمایت از طالبان افغانستان و شبکه حقانی متهم کرد.

این اولین مرتبه‌ای است که پس از تشدید تنش‌های واشنگتن و اسلام آباد یک دیپلمات ارشد آمریکایی از این کشور دیدن می‌کند.

ولز با تاکید بر اهمیت نقش پاکستان در منطقه، بر حمایت این کشور در موفقیت راهبرد آمریکا در افغانستان تاکید کرد.

دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا تقویت همکاری امنیتی بین دو کشور را در راستای تقویت اقدامات مبارزه با تروریسم مهم خواند.

مقامات دیپلماتیک آمریکا و پاکستان همچنین خواستار حمایت کشور‌های منطقه از ابتکارات و تلاش‌های افغانستان جهت رسیدن به راه حل صلح آمیز شدند.

این در حالی است که براساس اظهارات مقامات وزارت امور خارجه پاکستان، آمریکا از نقش مثبت اسلام آباد در ابتکارات صلح آمیز استقبال کرد.

مقامات پاکستان دیدار ولز با قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور را در راستای ادامه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای توصیف کردند.

تهمینه جانجوا بر بهبود مناسبات پاکستان با آمریکا در چارچوب اعتماد و احترام متقابل تاکید کرد.

 انتهای پیام/

دیدار دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا با قائم مقام وزارت خارجه پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار