بانک مرکزی آلمان از افزودن یوان چین به سبد ذخایر ارزی این کشور خبر داد.

آلمان، یوآن چین را به سبد ذخایر ارزی خود افزودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی؛ «آندریاس دامبرت»، عضو بوندس بانک از تصمیم بانک مرکزی آلمان برای افزودن یوان چین به سبد ذخایر ارزی این کشور خبر داد.

او طی سخنرانی در اجلاس اقتصادی هنگ کنگ گفت: پس از آنکه بانک مرکزی اروپا 500 میلیون یورو(611 میلیون دلار) از ذخایر ارزی دلاری خود را به یوان تغییر داد، بوندس بانک آلمان (بانک مرکزی) نیز تصمیم گرفت یوان چین را به سبد ذخایر ارزی خود بیفزاید.

دامبرت در مصاحبه با بلومبرگ گفت: حجم ذخیره ارزی یوان زیاد نیست ولی ما تصمیم گرفتیم بخشی به آن اختصاص دهیم. این یک واقعیت است که یوان در حال حاضر یکی از ذخایر سبد ارزی است و ما به تبعیت از بانک مرکزی اروپا بخشی از ذخایر ارزی خود را به یوان تغییر می دهیم.

این اقدام ضمن تقویت ارزش یوان در عرصه بین المللی موجب ارتقای اهمیت پکن به عنوان یک از بزرگترین شرکای تجاری منطقه یورو می شود.

یوان چین در سال 2016 به صندوق ذخایر ارزی بین المللی اضافه شد و اینک در کنار دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، و پوند انگلیس یکی از ارزهای صندوق ذخایر ارزی بین المللی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار