ماموران انتظامی مازندران هزار و ۱۸۴ نفر قاچاقچی کالا را در اجرای طرح‌های حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر کردند.

سرهنگ یارعلی نیازی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در اجرای طرح تشدید و مقابله با قاچاق کالا و ارز به ویژه کالا‌های ممنوعه، با هدف عمل به فرامین مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کار و تولیدات داخلی این طرح امسال در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه با انجام بازرسی‌های مقطعی و شناسایی باند‌ها و شبکه‌های عمده قاچاق کالا، اقدامات عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در سطح استان آغاز کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران از دیگر اهداف اجرای این طرح‌ها را برخورد قاطعانه با باند‌ها و شبکه‌های عمده قاچاق کالا و ارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم به منظور پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

سرهنگ نیازی گفت: در اجرای این طرح‌ها در ۹ ماهه گذشته ۱۱ باند قاچاق عمده کالا در استان متلاشی شد و یک هزار و ۱۸۴ نفر دستگیر شدند.

وی از کشف ۲۷۷ میلیارد ریالی کالا‌های قاچاق در اجرای طرح‌های حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری خبر داد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: کشف ۶۶۳ میلیون ریالی فرآورده‌های نفتی، یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریالی کالا‌های دخانی،۱۲ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریالی کالا‌های گمرکی،۲ میلیارد و ۶۱۴ میلیارد ریالی چوب جنگلی قاچاق،۳۰ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریالی فرآورده‌های شیلاتی و ۵۹ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریالی کالا‌های تعزیراتی از عمده‌ترین کشفیات کالا‌های قاچاق در سطح استان بوده است.

سرهنگ نیازی افزود: هدف قاچاقچیان کالا تخریب ریشه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است و خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلاف در عرضه تولیدات داخلی و تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالا‌های کشور‌های خارجی است.

وی از مردم خواست: برای حمایت از تولیدات داخلی، بازار کار، اشتغال جوانان و حفظ سلامت جامعه و خانواده‌های خود از خرید کالا‌های قاچاق که معمولا از مواد غیر بهداشتی و بی کیفیت تهیه و عرضه می‌شوند خودداری کنند و در صورت شناسایی عاملان تهیه و عرضه کالای قاچاق مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام دارند.

انتهای پیام/آ

قاچاقچیان کالا در دام پلیس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.