معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اقلام قاچاق و غیر مجازی که از عطاری‌ها بدست آورده را در نمایشگاهی در محوطه این معاونت در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در معاونت غذا و داروی استان گفت: این اقلام شامل دارو‌های گیاهی لاغر کننده، چاق کننده، ترک اعتیاد، دارو‌های دکتر روازاده و مکمل‌های ورزشی است.

رامش مهر آیین اضافه کرد: دارو‌های گیاهی چاق کننده حاوی کُرتن است و مواردی گزارش شده که افراد بعد از مصرف دارو‌های گیاهی چاق کننده و لاغر کننده دچار عوارض شدید شده اند.

مهر آیین افزود: دارو‌های ترک اعتیاد هم به صورت صد در صد تضمینی در عطاری‌ها به فروش می‌رسد که پس از مصرف منجر به استفاده بیشتر از مواد مخدر می‌شود و ممکن است فرد اُوِر دوز کند.

وی گفت: کالای قاچاق و غیر مجاز برچسب اصالت ندارد و مردم هنگام خرید کالا حتما به برچسب اصالت آن توجه کنند.

به گفته کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در معاونت غذا و دارو قوانین و آموزش‌های لازم به صاحبان

عطاری‌ها ارائه شده است و بعد از چندین مرتبه تذکر متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهر آیین اضافه کرد: ۱۸۷ عطاری در استان قزوین دایر است که فقط ۱۲۰ عطاری مجوز کسب دارند.

وی افزود: ۵۲ عطاری غیر مجاز هستند و ۱۵ مورد هم برای دریافت جواز کسب اقدام کرده اند.

مهر آیین تاکید کرد که محل فروش انواع دارو‌های شیمیایی و گیاهی داروخانه است و عطاری‌ها فقط مجاز به عرضه آن به شکل اولیه هستند.

پور نغز کارشناس امور دارویی و فرآورده‌های طب سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو استان هم گفت:: داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز عرضه مکمل‌های غذایی است.

پور نغز اضافه کرد: محتوای مکمل‌های غذایی که در باشگاه‌های ورزشی و سایر مراکز به فروش می‌رسد، مشخص نیست و در صورت مصرف بر دستگاه گوارشی، مجاری کلیوی، ادراری، کبدی و عصبی آسیب غیر قابل جبران وارد می‌کند.

انتهای پیام/

۵۲ عطاری درد استان قزوین غیر مجاز هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار