وزارت خارجه سوریه تصمیم واشنگتن مبنی بر تشکیل یک گروه مسلح جدید در این کشور را محکوم کرد و آن را تجاوزی آشکار دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، وزارت خارجه سوریه تصمیم آمریکا مبنی بر تشکیل یک گروه شبه‌نظامی جدید در شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، سوریه این تصمیم آمریکا را تجاوز آشکار به حاکمیت و وحدت و تمامیت ارضی سوریه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

وزارت خارجه سوریه این تصمیم آمریکا را در ادامه سیاست ویرانگر واشنگتن در منطقه با هدف تجزیه کشور‌ها و ایجاد آشوب دانست و افزود: آمریکا نشان داد که در دشمنی با ملت‌های عرب پایدار است و توطئه آمریکایی-صهیونیستی در منطقه را دنبال می‌کند.

سوریه همچنین اعلام کرد ارتش این کشور در عزم خود برای پایان دادن به هر گونه حضور آمریکا و ابزار‌ها و آلات دست واشنگتن در سوریه راسخ است.

شایان ذکر است ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش در سوریه دیروز یکشنبه اعلام کرد این ائتلاف در حال همکاری با شبه‌نظامیان سوری متحد خود است تا یک نیروی تامین امنیت مرزی را برای استقرار در مرز‌های این کشور با ترکیه و عراق ایجاد کند.

بر اساس اعلام ائتلاف آمریکایی، این نیرو‌ها همچنین در طول رودخانه فرات مستقر خواهند شد و شمار آن‌ها ۳۰ هزار نفر خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فرماندهی نیرو‌های مذکور را نیرو‌های دموکراتیک سوریه به عهده خواهد داشت. این نیرو‌ها مدت‌ها با حمایت ائتلاف آمریکایی، علیه تروریست‌های داعش در سوریه می‌جنگیدند.

انتهای پیام/

اعتراض سوریه  به اقدام غیرقانونی جدید واشنگتن در این کشور

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار