معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۹۱۴ شرکت دانش‌بنیان در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت هستند.

5 برابر شدن دانشمندان یک درصدی کشور/ فعالیت 914 شرکت دانش‌بنیان در وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم بیست و سومین جشنواره علوم پزشکی رازی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس اسناد بالادستی کشورمان در حوزه پژوهش در منطقه اول بوده و حرکت‌های خوبی در این مقوله انجام شده است.

وی بیان کرد: ما در 2 حوزه سلامت و آموزش پیشرفت قابل قبولی داشتیم که دلیل اصلی‌اش نیروی انسانی خوب و بازار مناسب است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اقدام های خوبی در زمینه ثبت بیماری‌ها، اجرای طرح کوهورت و تحقیق واحدهای هدفمند در علوم پزشکی انجام شده است، افزود: اتاق تمیز در 10 دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است و امروزه خوشبختانه امکانات خوبی در مجلات پزشکی انجام شده به طوری که 40 هزار مجله پزشکی در اختیار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

راه اندازی کمیته‌های اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه امروز آزمایشگاه DNA در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: کمیته‌های اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی و 153 گروه کار نظارت را بر عهده دارند و خوشبختانه وزارت بهداشت از 336 پروژه تحقیقاتی حمایت کامل را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت دکترای پژوهشی ارتقا پیدا کرده و امروزه 530 در حوزه علوم پزشکی مشغول به تحقیق هستند، اظهار کرد: وزارت بهداشت حدود 50 هزار مقاله تولید کرده است که خوشبختانه باید بگویم، 1115 پژوهشگر در کشور فعالیت می‌کنند.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه وزارت بهداشت 914 شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت و تجاری‌سازی محصولات هستند، اظهار کرد: بودجه تحقیقات و فناوری حدود نیم درصد است که تنها 16 درصد آن اختصاص پیدا کرده است و خوشبختانه باید بگویم در این دولت نفرات برگزیده جشنواره بر اساس ارزشیابی دانشگاه ها انجام شده است.

وی با اشاره به پنج برابر شدن دانشمندان یک درصدی کشور یادآور شد: 135 نفر در رشته‌های علوم پایه در جشنواره علوم پزشکی رازی انتخاب شدند که برگزیدگان حقیقی این جشنواره 11 نفر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار