باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد;

نیاز ساکنین 17 شهریور استان سمنان به مرکز بهداشتی درمانی

ساکنین خیابان 17 شهریور شهرستان سمنان به یک مرکز بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی نیاز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، چندی است که درمانگاه 17 شهریور شهرستان سمنان در خیابان ابوذر  را که قبلا به طور شبانه روزی در خدمت مردم جنوب شهر و روستاهای اطراف شهرستان سمنان بود را تعطیل کردند. مردم این خطه و روستاهای اطراف به دلیل فاصله زیاد با نزدیک ترین درمانگاه در مرکز شهرستان سمنان، شبانه روزی به این درمانگاه نیاز دارند و در مزیقه هستند. کمبود درمانگاه یکی از مهم ترین مطالبات مردم این منطقه است.

موضوع را از بهزاد فتاحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان جویا شدیم که گفت: مدل ارائه خدمات سلامت در کشور ما به صورت نظام شبکه است که سه سطح دارد: سطح اول مرکز بهداشت و درمان شهری و روستایی، سطح دوم مرکز سلامت شهرستان، سطح سوم مرکز سلامت استان و بیمارستان های تخصصی است که برای ارائه نظام منضبط و با کیفیت که همه مردم دسترسی داشته باشند.

نیاز ساکنین 17 شهریور به مرکز بهداشتی درمانی

وی تاکید کرد: در شهرها یا بخش هایی که فاصله نزدیک ترین بیمارستان با خودرو بیشتر از نیم ساعت باشد حتما یک مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی برای آن تعریف می شود مثل شهرستان سرخه و مهدیشهر که الآن این مراکز فعال هستند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سمنان با توجه به اینکه چندین بیمارستان فعال هستند از جمله بیمارستان کوثر، امیر و شفا، بیمارستان خصوصی، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فعال هستند و دسترسی مردم به سهولت است، من طبق معیارها لزومی به وجود یک درمانگاه شبانه روزی در این مکان نمی دانم.

نیاز ساکنین 17 شهریور به مرکز بهداشتی درمانی

نتیجه گیری
با ایجاد نظام جدید سلامت در کشور ما درمانگاه هایی که روزی پاسخگوی نیاز ساکنین یک محله ای بود به تعطیلی کشیده شد و آنها برای دسترسی به امکانات پزشکی به سختی افتادند به امید روزی که تغییراتی در شبکه نظام سلامت کشور ایجاد شود.

نیاز ساکنین 17 شهریور به مرکز بهداشتی درمانی
گزارش از سمانه قربانی
انتهای پیام / ق

کمبود مرکز بهداشت در خیابان 17 شهریور سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.