مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به استاندارد بالابرها و آسانسورها گفت:آسانسورهای بیمارستان‌های استان بوشهر غیراستاندارد هستند.

غیراستاندارد بودن آسانسورهای بیمارستان‌های استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره مند ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالابرها به دلیل نداشتن ایمنی لازم، قابلیت استفاده جهت انتقال فرد یا افراد را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بالابرها تنها در زمینه های تجاری و صنعتی، جهت انتقال بار کارایی داشته و استفاده از آن نیز باید توسط اپراتور مربوطه صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: بهره برداران آسانسور و بالابر، در زمان نصب و استفاده از این تجهیزات، به داشتن پروانه مونتاژ و استاندارد شرکت های نصاب آسانسور توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صورت عدم دریافت گواهینامه های استاندارد، بروز هرگونه خسارت، متوجه استفاده کنند و مالک این تجهیزات خواهد بود.

بهره مند با تاکید بر لزوم بازرسی فنی آسانسورها و بالابرها در فاصله زمانی یک ماهه، عنوان داشت: در صورت داشتن نواقص فنی و یا استاندارد نبودن آسانسور، شرکت های بیمه نیز، خسارت های ناشی از حوادث مربوطه را متقبل نخواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با انتقاد از وضعیت استاندارد آسانسورهای بیمارستانی استان گفت: متأسفانه در حال حاضر تمامی آسانسورهای مورد استفاده در بیمارستان‌های استان، غیر استاندارد هستند.

وی افزود: آسانسورهای تمامی بیمارستان‌های استان غیراستاندارد است، این در حالی است که به دلیل حساسیت کاربردی این مراکز و استفاده از این آسانسورها توسط بیماران، استاندارد آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: در صورت عدم استانداردسازی این آسانسورها، ناگزیر هستیم با دستور شورای تأمین استان، جهت پلمب آسانسورهای غیر استاندارد بیمارستانی، اقدام کنیم.

بهره‌مند همچنین در خصوص طرح استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی گفت: در فاز اول این طرح، ادارات و هتل‌ها مورد هدف ما بودند، اما در فاز دوم در حال استانداردسازی آسانسور رستوران‌ها، بانک‌ها، مراکز تجاری پرتردد و بیمارستان‌ها هستیم.

وی یادآور شد: در راستای اجرای فاز دوم استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی، آسانسور دو رستوران به دلیل غیراستاندارد بودن، پلمب شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه رستوران در شهر بوشهر از آسانسور استفاده می‌کنند که از این تعداد دو آسانسور که غیر استاندارد بودند پلمب شده و آسانسور رستوران سوم نیز به دلیل هیدرولیکی بودن، مشمول استاندارد اجباری نیست.

انتهای پیام/پ

آسانسورهای بیمارستان‌های استان بوشهر غیراستاندارد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.