سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، ۶ الی ۸ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

روابط عمومی///ایران میزبان سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین 6 الی 8 اسفند ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

بر همین اساس هادی میرمحمد میگونی ، دبیر اجرایی این نشست با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان متولی اصلی فعالیت‌های زمین‌شناسی، همه ساله میزبان متخصصان علوم زمین درگردهمایی سالانه است، اظهار کرد: برگزاری گردهمایی علوم زمین در سازمان می‌تواند باعث ارتباط بهتر و مؤثر دانشگاه و صنعت شود.

 میگونی از برگزاری سی و ششمین همایش ملی علوم زمین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای علمی کشور یاد کرد و افزود: تاکنون 35 دوره از این همایش سالانه در سطح ملی برگزار شده و همواره با استقبال گسترده استادان، دانشجویان و متخصصان علوم زمین مواجه شده است.

وی با بیان این‌که هر ساله دانشجویان بسیاری در دانشگاه¬‌ها وموسسات آموزش عالی ایران در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف علوم زمین در مقاطع مختلف، مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: زمینه‌های کاربردی رشته‌های علوم زمین بسیار متعدد است که از بین آن¬ها می‎توانیم اکتشاف مواد هیدروکربوری و معدنی، منابع آب، مخاطرات طبیعی، زمین شناسی زیست محیطی و مهندسی ژئوتکنیک را نام برد.

دبیر اجرایی سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین ضمن اشاره به اهمیت ارتباط و همکاری با دانشگاه‌ها، موسسات و انجمن‌های بین‌المللی در توسعه علوم‎زمین بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تاکنون دو دوره از همایش‌های سالانه را در سطح بین‌المللی در سال 92 و 94 برگزار کرده و سومین دوره آن در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

میگونی، از اعلام آمادگی و ثبت‌نام بیش از یکصد علاقه‌مند خارجی از کشورهای اروپایی و آسیای میانه به منظور حضور در سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین خبر داد و گفت: تا زمان برگزاری این نشست پیش‌بینی می‌شود تعداد مهمانان خارجی از ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و بخش‌های خصوصی به طور یقین افزایش یابد که این امر فرصت بسیار مناسبی برای معرفی پتانسیل‌ و توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی در حوزه علوم زمین و معدن در همه کشورها است.

به گفته وی؛ سعی شده نمایشگاهی با فضای مناسب درکنار این گردهمایی بزرگ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شود و غرفه‌ها با متراژها و امکانات مختلف به علاقه‌مندان بخش خصوصی، دولتی، سرمایه‌گذاران، پیمانکاران و بخش‌های علمی ارائه شود تا بتوانند از این فرصت برای نمایش آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در بخش علوم زمین بهره ببرند که تاکنون شرکت‌های بزرگ معدنی از ایران، ترکیه و روسیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

گفتنی‌ است؛ زمین‌شناسی بنیادی، اکتشاف مواد معدنی، مخاطرات زمین‌شناختی، آب، اکوسیستم و تغییر اقلیم، فرآوری مواد معدنی و آنالیز دستگاهی و همچنین علوم زمین برای جامعه به عنوان محورهای اصلی برگزاری سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین یاد شده است.

انتهای پیام/

سی و ششمین همایش ملی و سومین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین

 

برچسب ها: زلزله ، زمین شناسی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار