فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از تولید یک میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در بازدید از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، گفت: از زمان راه اندازی مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید شده است.

وی افزود:در این پالایشگاه علاوه بر بنزین ، بیش از 4 میلیارد لیتر انواع فرآورده های دیگر تولید شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت:مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نهم اردیبهشت امسال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

سردار عبادالله عبداللهی افزود: درصورت تامین اعتبار، مرحله دوم این پالایشگاه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: با بهره برداری از مرحله دوم این پالایشگاه ، ظرفیت تولید بنزین یورو پنج از 12 به 20 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد .

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: همچنین با بهره برداری از مرحله دوم و تکمیل مرحله سوم پالایشگاه ،کشور در تولید بنزین خودکفا می شود.

محمد علی دادور مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس هم در این بازدید گفت: علاوه بر آن حدود 700 هزار لیتر گاز مایع و سه میلیون و 700 هزار لیتر نفت گاز تولید و مصرف می شود.

 پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به وسعت هفتصد هکتار ، به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده براساس خوراک میعانات گازی است.

این پالایشگاه با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، نفت سفید و نفت گاز است که با هدف تولید بنزین ، گازوئیل ، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.


انتهای پیام/ر

افزایش ظرفیت تولید بنزین یورو پنج  با توسعه  پالایشگاه  ستاره خلیج فارس

برچسب ها: صادرات ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.