فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری دو فروشنده پرندگان وحشی از طریق فضای مجازی درمشهد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل شعبانی گفت:: پیرو رصد مستمر فضای مجازی توسط یگان حفاظت محیط زیست در یکی از سایت‌های خرید و فروش، آگهی فروش پرندگان شکاری مشاهده و طی یک هفته کار اطلاعاتی، تحقیقاتی و مستند سازی متخلفان به دام افتادند.

وی افزود: از یکی از متخلفان ۲ بهله پرنده شکاری از گونه پیغو و لیل کشف و ضبط شد و با بازرسی از مغازه متخلف نیز تعداد ۴۱ قطعه سهره طلایی و چکاوک وحشی دیگر کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با بازجویی از فرد دستگیر شده، متخلف دیگری نیز و معرفی شد و به هنگام دستگیری از متخلف دوم نیز ۴۰ قطعه سهره طلایی وحشی کشف و ضبط شد.

شعبانی با اشاره به اینکه با نیابت قضایی طی بازرسی از منزل متخلف دوم، ۲ قطعه چکاوک وحشی به همراه تعدادی قفس خالی دیگر کشف شد هاست گفت: هردو متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: خرید و فروش حمل و نگهداری و صدور پرندگان شکاری به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید جرم بوده و متخلف به مجازات تا ۳ سال حبس محکوم می‌شود و همچنین خرید و فروش جانوران وحشی و درج آگهی در فضا‌های مجازی نیز پیگرد قانونی و خلاف مقررات سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده آگهی فروش جانوران وحشی در فضای مجازی و یا تخلفات شکار وصید به سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گزارش نمایند.
 
انتهای پیام//ف.ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.