استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح ۵۵ متری نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوای اراک دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی گفت: اجرای طرح ۵۵ متری اراک به نفع همه است و نقش مؤثری در روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوای اراک که خواسته مهم و اصلی مردم این شهر است دارد و برای عملیاتی کردن آن طرح را در شورای توسعه و برنامه‌ریزی هم مطرح خواهیم کرد تا هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

آقازاده با بیان اینکه اجرای این طرح یک فرصت طلایی برای شهرداری و شورای اسلامی اراک برای هویت بخشی بیشتر این کلانشهر است افزود: در صورت اجرای طرح ۵۵ متری که در هسته مرکزی شهر قرار گرفته می‌توان با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی خوب شهر اراک، از المان‌هایی متناسب با این سابقه فرهنگی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: باید کارگروه با مدیریت معاونت عمرانی استانداری و اعضای شورای اسلامی و سایر مسئولان و افراد مرتبط تشکیل و تکلیف این پروژه تا پایان سال مشخص شود تا تکلیف این پروژه  هر چه سریعتر مشخص و ساکنان طرح از بلاتکلیفی خارج شوند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح ۵۵ متری نیاز به موافقت همه مخالفان طرح دارد، ادامه داد: باید با نظرات کارشناسی و فنی، همه مخالفان طرح توجیح شوندتا طرح اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری اراک و نیاز طرح ۵۵ متری به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرا بیان کرد: برای اجرا طرح به چند بخش تقسیم و از ظرفیت سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان استفاده شود.

در طرح 55 متری شهر اراک   هزارو ۲۰۰ پلاک وجود دارد وبرای اجرای طرح    باید  ۷۳ هزار مترمربع   آزادسازی شود.

انتهای پیام/ ج

سخنان استاندار مرکزی درباره طرح ۵۵ متری اراک

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.