سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی تالاب‌های استان فارس آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از آغاز طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان خبر داد و بیان کرد: سرشماری نیمه زمستانه پرندگان آبزی و کنارآبزی تالاب‌های استان فارس همزمان با سایر استان‌های کشور با همکاری کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش از اواسط دی ماه (ابتدای ژانویه) انجام می‌شود.

وی افزود: طی برنامه سرشماری سالجاری تالاب ها، آبگیر‌ها و دریاچه‌های پشت سد استان پایش خواهند شد و نتایج سرشماری تنوع پرندگان تالابی و میزان مهاجرت آن به تالاب‌های استان را نشان می‌دهد از سوی دیگر در سرشماری زمستانه پرندگان وضعیت تالاب‌ها نیز بررسی می‌شود.

مطابق آخرین گونه شناسی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ گونه پرنده آبزی، کنارآبزی، مهاجر، بومی و نیمه مهاجر در فارس شناسایی شده است.

در این سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع اردک ها، لک لک سیاه، اگرت کوچک و بزرگ، حواصیل، پلیکان خاکستری و باکلان، کشیم سانان و آبچیلک سرشماری می شوند که عمده این پرندگان، خاص مناطق سردسیر شمالی هستند.

گفتنی است سرشماری پرندگان که هر ساله در فصل زمستان در بسیاری از کشور‌های جهان انجام می‌شود در کشور ایران سابقه‌ای در حدود نیم قرن دارد.

استان فارس با داشتن بیش از ۱۱ تالاب دائمی و فصلی در کشور ، سالانه پذیرای ۷۰ گونه مهاجر از انواع پرندگان آب زی و کنار آب زی است.
انتهای پیام/ر

 

طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در فارس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.