یک کارشناس ارشد بازار کار درباره نتایج بررسی خود روی مسیر شغلی از مهدکودک تا پایان دانشگاه توضیحاتی ارائه داد.

بررسی مسیر شغلی از مهد کودک تا پایان دانشگاه!به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مسلم خانی کارشناس ارشد بازار کار اظهار داشت: دولت باید توسعه اشتغال را در اولویت همه برنامه‌ها قرار دهد و همه سیاست‌ها به توسعه فرصت‌های شغلی منتهی شود.

وی تأکید کرد: این مهم باید از دوران مهد کودک تا پایان دانشگاه مورد توجه باشد و توسعه پایدار اشتغال زمانی تحقق می‌یابد که مسیر شغلی متناسب با قابلیت‌ها، خلاقیت‌ها، استعداد‌ها و حتی تحصیلات دانشگاهی، هموار شود.

خانی افزود: هر فردی، قابلیت‌های خاص خود را دارد و باید به مرحله شکوفایی و فعلیت برسد و همه خانواده‌ها و برنامه ریزان و نهاد‌های آموزشی در این عرصه وظیفه و نقش دارند.

خانی گفت:: بیش از ۶۰۰ روش برای پیدا کردن کسب و کار در جامعه ایران وجود دارد و نباید نیروی کار فقط به فکر استخدام باشد.

این متخصص کارآفرینی تاکید کرد: خلاقیت کارآفرینی در مسئولیت پذیری از درون نهاد خانواده آغاز می‌شود و ۹۰ درصد به پرورش فکر انسان بستگی دارد.

خانی گفت:: نیروی انسانی که در بازار کار در جامعه مشاهده می‌شود محصولی است که از درون خانواده‌ها وارد عرصه‌های عمومی شده است و هر اندازه خانواده‌ها کودکان خود را از این لحاظ موفق تربیت کنند جامعه هم از نیروی انسانی مبتکر و خلاق بیشتر بهره خواهد برد.

وی افزود: این روند باعث می‌شود همفکری و هم افزایی دانش و تجارب اعضای خانواده بیشتر شود و با بسیج فکر اعضا به راحتی می‌توانند اهداف اقتصادی و اجتماعی خود را پیگیری کنند.

خانی گفت:: در کشور‌های پیشرفته موضوع کارآفرینی را از دوران کودکی و مهد‌های کودک برنامه ریزی می‌کنند و ۶ سال پرورش خلاقیت و کارافرینی در محیط خانواده برای ۶۰ سال آتی فرزندان کافی و موثر است.

این مدرس کارآفرینی گفت: خانواده‌ای که برای تقویت قدرت فکر و توانمندی کاری کودکان و فرزندان خود برنامه دارد، موفق‌تر است و مسیر شغلی از دوران مهد کودک تا پایان دانشگاه را ترسیم می‌کند.

خانی افزود: این روند کمک می‌کند قابلیت‌ها، خلاقیت‌ها، استعداد‌ها و حتی تحصیلات دانشگاهی با نوع اشتغال نیروی کار هماهنگ باشد و افزایش بهره وری و سلامت کار را در پی خواهد داشت.

تشکیل بانک سراسری ایده‌ها و ایجاد بستر‌های تجاری و اقتصادی برای ترویج و نهادینه سازی خلاقیت و ونوآوری در جامعه، مهم‌ترین عامل برای توسعه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار‌های تازه و پر بازده محسوب می‌شود.

کشور‌های پیشرفته در همه زمینه‌ها و زیربخش‌ها و ریز بخش‌های اقتصادی و تجاری و بازرگانی و همچنین امور فرهنگی و اجتماعی، مراکز متنوع ایده پردازی و خلاقیت نوآوری دارند که این روند به نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در این جوامع کمک کرده است.

نخستین ایده‌ای که در ذهن کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار تازه ایجاد شده مهم‌ترین عامل برای حرکت آن‌ها در مسیر راه اندازی کسب و کار و رونق کارآفرینی و تولید ثروت بوده است.

ایده‌های کسب و کار برای آغاز یک فعالیت بزرگ ابتدا در ذهن کارآفرینان شکل می‌گیرد و در ادامه با انباشت علمی و تجربی، بستر تجاری و اقتصادی لازم را برای راه اندازی کسب و کار فراهم می‌آورد.

کارآفرینان برتر دفترچه‌های ثبت ایده دارند که گاهی در آن‌ها ۲۴۰۰ ایده ثبت می‌شود که اگر یک مورد هم به کسب و کار منجر شود به تحقق کارآفرینی کمک خواهد کرد.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/

هرآنچه در مسیر شغلی از مهدکودک تا دانشگاه رخ می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.