آقاجانی از راه اندازى مراکز تحقیقات بالینى در بیمارستان‌ها خبر داد.

راه اندازى مراکز تحقیقات بالینى در بیمارستان ها/دانشگاه شهید بهشتى رتبه دوم دانشگاه هاى کشور در تحقیقات و فناورىبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی رئيس دانشگاه علوم پزشكى شهیدبهشتى در مراسم رونمایی اولین نسخه ژنوم مرجع ایرانیان (ژمیران) گفت: در حال حاضر دانشگاه شهید بهشتی ۱۴هزار دانشجو، ۱۳دانشکده، ۱۴۰۰عضو هیئت علمی، ۷۰مرکز تحقیقاتی و پنج پژوهشکده با تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه پزشکی و تولید فناوری پزشکی دارد.

وی با بیان اینکه نقشه ژنوم مرجع ایرانیان در ارتقا سلامتی مردم نقش مهمى دارد، افزود: دانشگاه شهید بهشتی رتبه دوم فناوری و تحقیقاتی را در کشور به دست آورده است.

آقاجانی عنوان کرد: هدف تحقیقات در حوزه پزشکی ارتقا سلامت مردم و خلق ثروت است و در اين راستا توسعه همكارى هاى بين المللى به منظور عمق بخشيدن به پژوهش ها و تحقيقات حوزه سلامت و توجه به اقتصاد سلامت در دستور كار قرار گرفته است.

تاثير نقشه ژنوم ايرانيان در تشخیص زود هنگام بیماری‌های تک ژنی و چند ژنی 

وى ادامه داد: نقشه ژنوم ايرانيان در تشخیص زود هنگام بیماری‌های تک ژنی و چند ژنی بسيار تاثيرگذار است همچنین این نقشه در تشخیص بیماری‌هاى غيرواگيردار كه هزينه هاى زيادى به كشور تحميل مى كند بسيار حائز اهميت است و در تولید و واردات دارو در حوزه سلامت كمك مى كند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصريح كرد: تهیه نقشه ژنوم ایرانیان همچنین در ارتقا دانش ژنتیک و بینش دقیق ژنتیک بسيار كمک كننده است تا بتوانیم در برابر بیماری‌ها مقابله کنیم.

آقاجانى عنوان كرد: شیوع بیماری های غیرواگیر و محدودیت های منابع در حوزه سلامت کشور يكى از مشكلاتى است كه در اين حوزه داريم از همين رو به دنبال آن هستیم که اقتصاد سلامت را در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دنبال کنیم.

آقاجانی با تاكيد بر توجه به شرکت های دانش بنیان گفت: نقشه ژنوم ايرانيان به غربالگری و تشخیص به هنگام بیماری ها و همچنین تولید داروهای بیماری های ژنتیکی کمک مى كند و در تلاشيم تا مراكز تحقيقات بالينى در راستاى ارتقا دانش پزشكى در بيمارستان ا ايجاد كنيم.

آقاجانی عنوان كرد: علوم پزشكى شهيد بهشتى بزرگترين جامعه تحت پوشش در بين دانشگاه هاى علوم پزشكى كشور را دارد و بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار