افزایش ۶۷ درصدی خشونت علیه خبرنگاران افغانستان در سال 2017

کمیته مصونیت خبرنگاران با انتشار گزارش سالانه خود، ۲۰۱۷ را خونین ترین سال برای خبرنگاران در افغانستان خوانده است.

افزایش ۶۷ درصدی خشونت علیه خبرنگاران در سال 2017به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته مصونیت خبرنگاران با انتشار گزارش سالانه خود، ۲۰۱۷ را خونین ترین سال برای خبرنگاران در افغانستان خوانده است.

این کمیته در گزارش خود گفته است که در جریان سال گذشته میلادی ۱۶۹ واقعه خشونت و تهدید به جان خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای را ثبت کرده است.

این کمیته می‌گوید این واقعه‌ها شامل قتل، زخمی شدن، لت‌وکوب، توقیف، تهدید و اهانت‌ به خبرنگاران بوده است. به گفته این کمیته، در جریان سال گذشته‌ی میلادی۲۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای توسط گروه‌های طالبان و شاخه داعش جان خود را از دست داده اند.

کمیته مصونیت می‌افزاید که میزان خشونت‌ علیه خبرنگاران در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل آن، ۶۷ درصد افزایش یافته است.

نجیب شریفی، رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران با ارایه این گزارش می‌گوید: «بالا رفتن آمار خشونت بر خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در افغانستان، برای جامعه خبرنگاری بی‌نهایت نگران کننده است. ادامه خشونت‌ها به این سطح، به خصوص کشته شدن خبرنگاران و کارمندان رسانه ای، به آزادی‌های بیان و مطبوعات که یکی از بزرگ ترین دست‌آوردهای افغانستان پس از ۲۰۰۱ می‌باشد را به شدت صدمه می‌زند.»

به نوشته روزنامه 8 صبح، کمیته مصونیت در بیان دلایل افزایش خشونت‌ها علیه خبرنگاران گفته است: جا افتادن فرهنگ معافیت از مجازات و گسترش ناامنی‌ها در افزایش خشونت‌ها اثر گذاشته است.

این کمیته می افزاید که میزان خشونت علیه خبرنگاران از سوی گروه‌های تروریستی در جریان سال گذشته، در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار