پیتر هوئکسترا سفیر جدید آمریکا در هلند اظهارات دو سال پیش خود را مبنی بر اینکه سیاستمداران هلندی در خشونت‌های اسلام گرایانه سوزانده شده اند پس گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر هوئکسترا سفیر جدید آمریکا در هلند روز جمعه پس از آنکه از سوی خبرنگاران حاضر در نخستین نشست خبری خود به شدت تحت فشار قرار گرفت، اظهارات دو سال پیش خود را مبنی بر اینکه سیاستمداران هلندی در خشونت‌های اسلام گرایانه سوزانده شده اند پس گرفت.

هوئکسترا در هلند در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه تلگراف در مورد اظهارات سال ۲۰۱۵ خود گفت: آن اظهارات اشتباه بود. مسلما اظهارات اشتباهی بود. می‌توانم به شما بگویم که اظهاراتی غیردقیق بود.

وی در ادامه افزود: این اتفاق شخصا خودم را تحت تاثیر قرار داد. چون می‌دانید مسائل اینچنینی در دیگر کشور‌های اروپا اتفاق افتاده اند ولی هیچگاه در هلند چنین موضوعی پیش نیامده است.

مارک روته نخست وزیر هلند روز جمعه با ارزیابی هوئکسترا از وضعیت کشورش مخالفت کرد ولی در عین حال بر تلاش خود برای برقراری روابط پایدار با آمریکا تاکید کرد.

هوئکسترا سیاستمدار جمهوری خواه متولد هلند از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان سفیر این کشور در یکی از اقتصاد‌های اصلی اتحادیه اروپا تعیین شد.

اما روز‌های نخست حضور وی در این سمت پس از انتشار فیلمی از اظهارات سال ۲۰۱۵ که در آن گفته بود پناهجویان مسلمان در هلند باعث شده اند نتوان به برخی مناطق این کشور رفت تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی در این فیلم ادعا کرده بود گروه‌های تندروی اسلام گرا در اروپا سیاستمداران را سوزانده اند.

انتهای پیام/

عذرخواهی سفیر جدید آمریکا در هلند از اظهارات خود علیه اسلام گرایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار