کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: تعلیق تحریم‌های ایران در ظاهر اتفاق افتاده و هدف آمریکایی‌ها محروم کردن ما از منافع برجام است.

تعلیق تحریم‌های ایران در ظاهر اتفاق افتاده است/آمریکا می‌خواهد نظارت‌های ویژه برای ایران وجود داشته باشدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره اقدام ترامپ نسبت به تمدید تعلیق تحریم های ایران اظهار کرد: برجام از ابتدا متوازن نبود بلکه به نفع آمریکایی ها بود و حالا هم آنها می خواهند که برجام بیش‌تر به سمت آمریکا غش کند.

 وی ادامه داد: آمریکایی ها می خواهند هم محدودیت های هسته ای و هم نظارت های ویژه ای برای ایران وجود داشته باشد.

ایزدی گفت: قرار دادن نام رییس قوه قضاییه در لیست تحریم ها کار ناپسندی است و امیدواریم همین کار را جمهوری اسلامی نسبت به آمریکایی ها انجام دهد.

 کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان کرد: تعلیق در ظاهر اتفاق افتاده زیرا  سوییفت قبل از برجام بسته بود و اکنون باز شده اما هدف آمریکایی ها این است که ایران را از منافعی که قرار بود ذیل برجام برخوردار شود، محروم کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند به بهانه های دیگر به بانک‌ها فشار بیاورند تا کارشان با ایران را متوقف کنند، گفت: آمریکایی ها می خواهند تحریم های دیگر علیه ایران وضع کنند و اروپایی ها را با خود همراه کنند.

 ایزدی با تاکید بر اینکه به نفع جمهوری اسلامی است که ترامپ به طور رسمی اعلام کند که از برجام خارج می شود، بیان کرد: اینکه ترامپ امروز گفته آخرین بار است که برجام را امضا می کند معنادار است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطر نشان کرد: ترامپ اگر بتواند اروپایی‌ها را متقاعد به همراهی با خود کند این آخرین باری خواهد بود که پایبندی ایران به برجام را امضا می کند در غیر این صورت به بهانه دیگری برجام را امضا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز. اناری
۱۲:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
من نمیدونم چه اصراریه که بگیم برجام رو بردیم تو جریان برجام هم ایران باخت چون هیچی دستش رو نگرفت از یه طرف تا حدی هسته ای رو هم درجا زدآمریکا هم باخت چون به قولهاش وتعهداتش وفا نکرد اما اگه از بعد نامردی حساب کنید آمریکا برد چون چوبش خوب لای چرخ هسته ای ما رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ دی ۱۳۹۶
آمریکا هنوز ایرانیان را نشناخته وگرنه این یاوه گویی ها را انجام نمیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۶
آمریکا حق دخالت در امور ایران را ندارد
Qatar
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۶
اروپا و آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۶
آمریکا هیچ کاری نمی تونه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۶
کاملا درست گفتید.
آخرین اخبار