در شب دوم جشنواره موسیقی فجر، وزیر ارشاد مهمان ویژه کنسرت شهید پرویزخان هندی شد.

شب دوم جشنواره موسیقی فجر و درخشش پاپ/ وزیر ارشاد گوش به اجرای شهید پرویز خان سپردبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شب دوم جشنواره موسیقی فجر با 9 اجرا میزبان مخاطبان هنر اول بود.

حسن مطلع اجراهای کنسرت شب دوم، رهبری فریدون شهبازیان برای سازهایی بود که نوای سالار عقیلی را همراهی می‌کردند و صوتی شنیدنی را به گوش حضار در تالار وحدت می رسانند. شاید اگر این اجرا در سالن دیگری برگزار می شد، مخاطبان بیشتری به کنسرت ارکستر ملی می آمدند. این اجرای حماسی هم دیدنی و هم شنیدنی بود. قطعه های وطنی سالار عقیلی اوج اجرای ارکستر ملی بود.

شهبازیان سال گذشته در جشنواره با علیرضا افتخاری کنسرت برگزار کرد که آن هم مورد اقبال مخاطبان موسیقی قرار گرفت.

سانس بعدی را شهید پرویز خان روی صحنه رفت که در دوره گذشته جشنواره موسیقی هم حضور داشت. مهمان ویژه این اجرا سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی ارشاد بودند. هر چند استقبال مردم از این کنسرت بسیار کم بود.

در تالار رودکی دو اجرای ارکستر تریو اکشیکلن از مغولستان و گروه صنم با سرپرستی و خوانندگی مظفر شفیعی و حسام ایلانلو برگزار شد.

نکته جالب در کنسرت ارکستر تریو اکشیکلن، از مغولستان که با سه نفر اجرا شد، "مورین خور" بود. این ساز که کمانچه مانند است، توسط آرشه به صدا در می آید.

صدای این ساز را به یورتمه رفتن یک اسب در علفزار تشبیه می کنند. فرهنگ مردم مغول با اسب گره خورده و مورین خور از ساز های باستانی است که به عنوان نشانه و سمبل این مردم و فرهنگشان شناخته می شود.

در برج آزادی محمود فرضی نژاد با گروه دیلمون شبی جذاب برای گیلانی های حاضر در سالن و حتی تهرانی‌ها رقم زدند. موسیقی های جذابی که از ییلاقات دیلمان تا فرهنگ پاک و ساده گیلانی خبر می داد.

در شمال تهران و در فرهنگسرای نیاوران آلات موسیقی به دست بانوانی بود که یکی از آنها از جنوب شرقی ایران یعنی هرمزگان آمده بود.

اما در غرب تهران، موسیقی پاپ کمی جان گرفته بود. هر چند صندلی های خالی کمی تو ذوق می زد. البته شور سالن جای خالی علاقه مندان به سبک پاپ را پر کرده بود. مهدی یراحی و امید حاجیلی به ترتیب ساعت 19 و 22 روی استیج رفتند. هر چند سالن ایرانیان آن طور که باید برای کنسرت ساخته نشده است، اما جو جذابی در این سالن حاکم بود.

دو خواننده که هر دو هم از جنوب کشور آثاری دارند، با اجرای شاد، هوادارانشان را راضی به سمت منزلشان راهی کردند. البته اتفاق خوبی که رخ داد این بود که زمان بندی هر دو اجرا دقیق بود و هر دو بدون تاخیر اجرایشان را آغاز کردند.

مهدی یراحی با قطعه های جذاب از دو آلبوم اخیرش و قطعه های عربی سالن را سرشار از انرژی کرد و امید حاجیلی هم مثل همیشه شاد و پر جنب و جوش روی صحنه حاضر شد.

هر چند در شب نخست، کنسرت‌های پاپ فروغی در جشنواره نداشتند، اما شب دوم کمی امیدوارکننده بود.

مشکل میکروفون، کمی اختلال در اجرای حاجیلی ایجاد کرد و مسئولان سالن مجبور شدند، چند بار میکروفون او را عوض کنند.
به این ترتیب شب دوم سی و سومین دوره جشنواره به پایان رسید.

این جشنواره 20 تا 30 دی ماه به دبیری حمید رضا نوربخش در 6 سالن برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار